Specificaties Socket 939 met ULi M1695 chipset - Bekijk alle specificaties

ASRock 939Dual-SATA2 Review

LuCarD 12 januari 2007, 628 views

ASRock 939Dual-SATA2

Pluspunten

• Ideaal voor mensen die een dure AGP kaart hebben en dus niet willen investeren in andere videokaart

Minpunten

• Werkt niet of nauwlijks met Hauppage
  • Slechte Ethernet Kaart
  • Slechte Driver ondersteuning

Layout Score: 3
Ik kocht dit moederbord, voor mijn Mediacenter. Ik had geen echte nut voor een snelheids monster. En ik kwam van een Athlon 1800 en die was al snel genoeg voor de normale zaken die ik deed op me MediaCenter.

Dit moederbord trok me aan, omdat ik dan geen nieuwe videokaart hoefde aan te schaffen en hij heeft een ruime hoeveelheid SATA poorten.

Maar na de installatie van Windows ging er al gelijk van alles mis. De installatie van de drivers van de Hauppage kaart ging moeizaam. Dit is uiteindelijk wel gelukt, maar het systeem crashte om de paar uur. Niet echt handig.
De installatie van de AMD processor driver maakte ook het systeem onstabiel wat erg jammer is aangezien mijn mediacenter in principe de hele dag aan moet kunnen staan.

Na veel problemen heb ik het systeem nu wel draaiende, maar zonder AMD processor driver en zonder Hauppage kaart. Ik ga dit moederbord dan ook binnenkort vervangen door een betere. En koop dan ook maar een nieuwe videokaart. Zo'n combi model is leuk maar niks voor mij.

Heb jij ook een ASRock 939Dual-SATA2?

Waarom is die Ethernet kaart slecht? Al op GOT gekeken voor de juiste Chipset drivers? BIOS update gedaan? Mijn bord werkt nu echt perfect, met de juiste BIOS instellingen en drivers. Netwerkkaart is juist supersnel.
Ik heb totaal geen problemen met dit bord... Ook niet met de processor driver, mij dunkt dat er iets anders fout zit? :)

De drivers überhaupt heb ik ook geen problemen mee, ik heb zelf de nieuwste drivers draaien, maar heb het bord al ruim 1 jaar en heb nog nooit écht problemen ondervonden. Retestabiel bordje bij mij (ik game erop, ik heb de boel een beetje opgevoerd..)

Nuja, uiteraard kan het zijn dat je een slecht bordje hebt ofzo :) Of iets anders, binnenkort ga ik ook proberen wat hij doet met een tv-kaartje, ik heb er nog geen problemen over gehoord.. :)
Ik heb dit bord zelf ook gehad. En ken er nog 2 die dit bord hebben/gehad hebben. Bij allemaal (ook bij mij) werkte dit bord zonder problemen. Jij hebt denk ik erg veel pech. Dit is dus niet normaal. Maar ik was hem ook gauw zat. (slecht overclocken) Toevallig kwam ik een aanbieding tegen dus toen was ik gauw overgestapt.