Logitech Harmony 600 Review

Hipocrates 26 april 2011, 1.642 views

Logitech Harmony 600

Pluspunten

• Ondersteuning van zeer veel apparaten
  • Bewezen functionaliteit

Minpunten

• Software is niet gebruiksvriendelijk
  • Gebrek aan geavanceerde instelmogelijkheden in de software
  • Wat 'goedkoop' ogend in vergelijking met zijn voorgangers

Configuratie Score: 3
Gebruiker tmpdir heeft hier een zeer uitgebreide en goede review gepost. Het lijkt me daarom een beetje dubbelop om hier nogmaals alle specificaties e.d. te beschrijven. Ik denk dat ik wel een interessante toevoeging heb. Ik twijfelde namelijk tussen een Philips Prestigo SRU6008 en deze Logitech Harmony. Ik heb beide apparaten aan de tand gevoeld en zal mijn ervaringen met de Philips dan ook in deze review meenemen.

Ik gebruik deze Harmony in combinatie met:
- Harman/Kardon HS-210 Home Cinema Systeem
- Sharp LC-37X20E LCD TV
- Humax iHDR-5200C kabelontvanger met HD recorder

De afstandbediening is stevig en behoorlijk groot. Hij is groter dan mijn vorige Logitech Harmony 525. Persoonlijk vind ik de 600 er goedkoper uitzien dan de 525. Die laatste had mooie blauwe verlichting. Bij de 600 is dat wit. Ook de knopjes ogen wat goedkoop. Ze zijn vrij fors, maar daardoor wel gemakkelijk te bedienen voor mensen met wat grotere vingers. In vergelijking met de Philips laat Logitech hier toch wat puntjes liggen. De philips oogt strakker en heeft mooiere knoppen. Daarentegen is de Philips behoorlijk dik en oogt daarom wat lomp.

Het instellen van de afstandbediening kan op 2 manieren:
- Via de website van Logitech (MyHarmony)
- Met de Harmony Software

Al vrij snel kom je tot de ontdekking dat je niet alles kunt beheren via de website. Zo kun je bijvoorbeeld de namen van activiteiten niet wijzigen. Dit kan wel met de software.

De software van Logitech is niet gebruiksvriendelijk. Ik vind het instellen van de activiteiten behoorlijk omslachtig. Het standaard inregelwerk gaat prima, maar als je meer controle wilt over de instellingen dan moet je daar via allerlei omwegen terecht zien te komen. Zo wil ik bijvoorbeeld de volgorde en opdrachten wijzigen van de activiteit TV kijken. Ik wil het geluid via mijn Home Cinema horen. Via de afstandbediening van mijn Harman/Kardon kan ik de set aanzetten via een knop TV. De juiste ingang is meteen geselecteerd. Dit kan dus niet via de Harmony Software. Je kunt de standaard opdracht (zet aan) niet verwijderen en ook niet wijzigen. Dat kan bij Philips wel. De software van Philips is beter opgezet. Helaas is de ondersteuning van de apparaten wat minder. Zo herkent Philips mijn HS-210 niet en moet je alle knoppen afzonderlijk leren. Het instellen van de apparaten gaat, in tegenstelling tot Logitech, door middel van het herkennen van de afstandbedieningen. De software van Philips vraagt om iedere afstandbediening te richten op de prestigo en op de power button te drukken. Vervolgens krijg je te zien of de afstandbediening herkend wordt.

Het gebrek aan 'geavanceerde instelmogelijkheden' dwingt mij tot het regelmatig gebruiken van de help functie op vooral mijn HS-210 op de juiste ingang te krijgen. Misschien dat ik dit later nog kan corrigeren als ik me wat meer verdiept heb in de instellingen.

Het gemis aan ondersteuning voor mijn HS-210 heeft mij ertoe gebracht om de Philips in te ruilen voor de Logitech. Ook de vormgeving (platter) bracht me bij de Logitech. De philips ziet er vanaf de bovenkant bekeken wel weer beter uit.

Heb jij ook een Logitech Harmony 600?

Ik heb op dit moment een 700 en hiervoor had ik een 525. De uitstraling van de 525 vond ik ook een stuk beter, maar de 700 vind ik veel prettiger werken. Aan sommige dingen moet je even wenen. Zelf wil ik niet meer terug.
Het ding blijkt totaal niet lekker te werken in combinatie met mijn apparatuur. Het is zelfs zo erg dat ik mijn drie losse afstandbedieningen weer gebruik.