Sitecom Homeplug 200 Mbps LN-505 Review

cplompNewbie 20 april 2011, 2.212 views

Sitecom Homeplug 200 Mbps LN-505

Pluspunten

• Positieve eigenschappen heb ik pas bij 1 adapter kunnen ontdekken, snelheden boven de 1600 Kb,

Minpunten

• Verschrikkelijk gevoelig voor andere apparaten in dezelfde stroomgroep, verliezen de instellingen bij stroomonderbreking.

Beheerbaarheid Score: 1
Ik heb in februari 4 LN-505 adapters gekregen nadat ik 2 LN-515 sets had besteld.
De LN-505 is de losse adapter, de LN-515 een set van 2.
De twee adapters had ik al enige tijd zonder problemen draaien en nu wilde ik mijn powerlan netwerk uitbreiden.

Wat een verschrikkelijke fout was die beslissing :(

De adapters zijn niet plug-and-play. Je moet ze eerst via de 'homeplug utility' aan elkaar koppelen voordat je ermee kan werken.
De stekkers zijn zeer gevoelig voor andere apparaten in hetzelfde stekkerblok en ook andere stroomgroepen levert problemen op.

Op het moment dat de stekker even zonder stroom zit is hij zijn instellingen weer kwijt. Ook als je een stofzuiger in dezelfde kamer aansluit kan dat gebeuren.

In het begin heb ik ook lopen prutsen om de stekkers werkend te krijgen, bleken er 2 kapot te zijn. Via Sitecom te horen gekregen dat ik ze terug moest sturen naar de leverancier (MaxICT). Stekkers in maart terug gestuurd, vandaag pas een mailtje gekregen dat ik nieuwe krijg.

Hopelijk werken die wel goed.

Ik wilde de stekkers gebruiken in plaats van draadloos omdat ik door de betonnen vloeren geen goed bereik heb. Op één van mijn laptops heb ik nu als ik via powerlan een speedtest doe een download snelheid van 27KB 8)7 . Als ik rechtstreeks naar de router ga kom ik over de 1100 !!!!
Voor die snelheid koop je toch geen 200Mbps adapters...

• Acer desktop
  • Compaq laptops (2 stuks)
  • Windows 7

Heb jij ook een Sitecom Homeplug 200 Mbps LN-505?

Ver van wegblijven begrijp ik. :(

Hier staat trouwens nog een test van 32 powerline netwerk sets: