Sony Ericsson LiveView Review

joenatic 13 april 2011, laatste update op 13 april 2011, 1.718 views

Sony Ericsson LiveView

Pluspunten

• Mooi afgewerkt
  • Doet wat het moet doen als de verbinding instand is

Minpunten

• Zeer slechte bluetooth verbinding
  • Gebruiksgemak had beter gekund
  • Zeer lang bezig om bluetoothverbinding tot stand te brengen

Nadat ik mijn tablet had aangeschaft, miste ik een aftandsbediening voor mijn muziek. Ik heb een bluetooth headset, maar ik heb liever mijn eigen oordoppen voor de geluidskwaliteit. Na wat zoek werk kwam ik hier op uit. De omschijving was veel belovend.

Het is een klein apparaatje wat je zowel met een clip ergens aanvast kan maken of als horloge kan dragen. Het is mooi afgewerkt en ziet er goed uit. Als ik alleen hierop afging had ik de kwaliteit goed beoordeeld. Bij kwaliteit vind ik ook de electronica horen. Dit is iets minder gewaardeerd.

Na het uitpakken en de gebruiksaanwijzing heb doorgelezen kwam het eerste euvel, de bluetooth-koppeling maken. Je moet hiervoor eerst een app (LiveWare) downloaden. Dit ging netjes vanuit de market. Bluetooth aangezet, liveview in koppelmodus gezet en de liveview opgezocht. Hij werd gevonden, gekoppeld, maar niet verbonden. Na ongeveer 25 pogingen en gebruik van een andere app van SE uit de market, was het eindelijk gelukt. Via deze app (LiveView ipv LiveWare) kun je zien of de LiveView verbonden is. Het rare is, is dat het bluetooth-icoon zegt dat er niet verbonden is.

Helaas was de vreugde van korte duur. De bluetooth verbinding is zeer instabiel. Soms verbind hij weer automatisch, een andere keer ben je weer een half uur bezig met verbinden.

In de tijd dat hij verbonden was heb ik het wel even kunnen testen, maar niet uitvoerig. Als hij bonden is doet het wat het moet doen, maar helaas was dit van korte duur.

Het apparaat is weer teruggegaan. nu opzoek naar een nieuwe oplossing.

Heb jij ook een Sony Ericsson LiveView?

Misschien is de MW600 wat? Ook van Sony Ericsson, is een bluetooth headset met een 3.5" slot, werkt perfect op mijn Desire en zou niet weer terugwillen naar een draad naar het apparaat zelf.

Verder heb ik inderdaad dezelfde problemen op de engadget review gelezen, al schijnt er nieuwe firmware voor te zijn uitgegeven die het probleem verhelpt.
Nieuwe firmware heb ik geprobeerd, maar helaas mocht dit niet baten. Nog steeds erg lang bezig met verbinden en dan is de verbinding nog steeds heel instabiel.
Wat zijn de laatste bevindingen? Heb je het display al eens met een andere telefoon geprobeerd?
Ik heb een tijdje terug een custom rom op mijn tablet gezet en ik moet zeggen dat hij wel wat stabieler is geworden. De verbinding valt soms nog wel weg, maar niet meer zo vaak als eerst. Ook is de verbinding sneller tot stand als eerst.

Echter gebruik ik hem de laatste tijd niet veel meer.
Sinds woensdag heb ik de Sony Liveview ook in bezig. Na de software update van de Liveview is de verbinding behoorlijk stabiel moet ik zeggen.

Nadeel wat ik nog wel heb is dat de Gmail plugin niet werkt. Op het internet kom ik hier ook helaas vrij weinig over tegen. Een alternatief zou het gebruik van OpenWatch zijn, maar hier ben ik nog geen guide van tegengekomen.
Voor diegene die er nog in is ge´nteresseerd: ik gebruik sindskort een andere app waarmee de Bluetooth-problemen grotendeels zijn verholpen: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.rnplus.olv
Ik zal het horloge weer eens boven water halen en uitproberen