Bekijk alle uitvoeringen
Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 1.800dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech MX518 Review

MenN 2 januari 2007, laatste update op 15 juli 2008, 442 views

Logitech MX518

Pluspunten

• design
  • ergonomie
  • dpi instelbaarheid

Minpunten

• het gewicht is misschien niet voor iedereen prettig, maar daar had ik geen last van.

Ik heb nu al een aantal maanden deze muis, en ik moet zeggen hij bevalt me prima. De muis voel lekker stevig aan, je voelt bij wijze van spreken de kwaliteit van de muis al.

De muis ziet er goed verzorgd uit. En hij ligt heerlijk in de hand. Er is een soort van kuiltje gemaakt waar je duim in valt als je je hand op de muis legt. Dit vind ik zelf erg prettig. Ook de plaatsing van de extra knoppen bij de duim zijn goed. Je kan er makkelijk bij en ze klikken lekker. Ook de linker en rechter knop zijn goed. Ze klikken goed. Je hebt nooit het idee dat je een klik mist.

Verder zijn er nog 2 knoppen voor de dpi in te stellen en een voor te wisselen tussen programma's. Maar daarvoor verkies ik alt tab boven deze mogelijkheid. Elke knop is ook naar eigen wens in te stellen via het bijgeleverde programma.

De muis heeft een DPI van maximaal 1600. De dpi is zelf aan te passen met de knoppen op de muis. In windows kun je tussen 3 niveau's kiezen varieerend van 400 tot 1600 dpi. In games kun je er nog 2 niveau's bij kiezen.

Heb jij ook een Logitech MX518?

Kan je je negatieve punt gewicht uitleggen? Deze komt ineens uit de lucht vallen...

Ik heb deze muis nu ook een half jaar naar volle tevredenheid. Gewicht vind ik geen nadeel.
Mijn vorige muis was een stuk lichter (en kleiner ook), Als je dan ineens overgaat naar een zwaardere muis, kan je dit vervelend vinden. Zelf vind ik het gewicht perfect.
hee, ik heb de MX518 nu ook reeds een tijd, en ik geef toe dat er weinig min-punten aan zijn, buiten dan die voor programmas te wisselen was overbodig, die zit bij mij te dicht bij mijn vingerkootje , moet ik mijn middelvinger helemaal dubbelvouwen alshet ware.

en alt tab werkt toch ook zeker :)
Met gewicht bedoelt hij wellicht het feit dat hij niet zwaar is. Ik heb deze muis zelf ook gehad, soms het gevoel dat hij iets te licht was. Heb nu de G5, met gewichtjes, dus die kun je zo zwaar maken als je zelf wilt. :)