MSI HomePlug ePower 1000HD kit Review

Nohead 11 april 2011, laatste update op 11 april 2011, 2.112 views

MSI HomePlug ePower 1000HD kit

Pluspunten

• Geen kabels trekken of gaten boren!

Minpunten

• Snelheid niet haalbaar
  • Relatief dure oplossing
  • Apparaat wordt gloeiend heet bij normaal gebruik!

Beheerbaarheid Score: 3
Ik zal het kort en krachtig houden. Het apparaat werkt naar mijn idee niet goed genoeg. Ze adverteren met 1Gbit snelheid maar daar komen we niet eens in de buurt.

Installatie is heel eenvoudig Stekker in de stopcontact en netwerk kabel in de router andere kant van de woning in een pc.

TESTSETUP:
Internet: 120mbit ziggo (snelheid haalbaar via de vaste lijn)
Router in de meterkast, Powerline adapter naar de router.
PC op zolder, andere groep uiteraard.
Behaalde snelheid: 30mbit

Nu de Powerline adapter op de begane grond (zelfde groep) getest op de MCE
Behaalde snelheid: 30mbit

Ik had er iets meer van verwacht, retour naar de winkel

Heb jij ook een MSI HomePlug ePower 1000HD kit?

Misschien is je router wel de bottleneck factor?
Nee router is niet de bottleneck. Als ik met een kabel op de router werk haal ik volle 120mbit ziggo en 350mbit via LAN.
Met een 200mbit setje haal ik op zolder effectief 35mbit (geen idee of zelfde groep). Op de begane grond heb ik niet getest, maar een tooltje dat bij mijn setje hoort (DLink 307AV oid) rapporteert dan 85mbit.
Die dLan dingen halen nooit de opgegeven snelheden, sterker nog ze komen niet eens in buurt :( Het maakt ook vrijweinig uit welk merk je neemt aangezien de meeste dLAN adapters gebruik maken van Intellon (overgenomen door Atheros) chips.

Ik heb hier thuis 4 stuks Devolo 200Mbit dLAN adapters in gebruik. Van de opgegeven 200Mbit (25MB) haal ik max. 5 6MB! :( Ik roep al jaren dat ik dit misleidend reclame vind, maar jammerlijk genoeg is dit allemaal aan dovemansoren gericht :+

Een klein pluspuntje is overigens wel, althans bij mij, dat mijn Devolo dLAN adapters wel erg stabiel werken :Y)

Voor een uitgebreide dLAN review kan je hier terecht:
32 dLAN adapters review

[Reactie gewijzigd door BaBy-G op 11 april 2011 15:51]