Specificaties 7" (800x480), Android 2.2, WiFi - Bekijk alle specificaties

Archos 70 Internet Tablet Zwart Review

verleemen 9 april 2011, laatste update op 9 april 2011, 1.767 views

Archos 70 Internet Tablet Zwart

Pluspunten

• Compact, energiezuinig, doet wat een tablet doen moet.

Minpunten

• Accuduur voor de hardiskversie niet als opgegeven, scherm cloned niet bij tv out en veel apps worden dan onbestuurbaar.

Okay, ik heb nu naast mijn ipad dus ook de archos70 250 gig. De bedoeling was om m als htpc in te zetten, wat niet helemaal doorgaat op t moment want, o wat een ramp word die besturing als je m op tv out zet zeg.
Het scherm wordt dan zwart en veranderd in een mousepad. Afgezien dat dat mousepointertje behoorlijk instabiel is schokt het ook behoorlijk over het scherm en heel veel dingen reageren niet op die pointer bv bij games. Je kan in die modus bv in angry birds de vogeltjes niet besturen en veel menus doen t dan ook niet. Het zelfde geld voor vooruitspoelen van films. Onbegonnen werk.

Een van de reden waarom ik m aangeschaft heb was omdat het me steeds meer irriteerde dat als ik muziek wilde luisteren van mn pc in de woonkamer dat ik dan eerst mn pc moest aanzetten ( die dan natuurlijk eerst ff wat updates moest installeren, en dan de tv die ik ook nog eens zn bron moest selecteren zodat ik niet slleen 150 watt verbruikte maar vaak pas na 5 minuten dat ene liedje kon horen. Daarna vergat ik natuurlijk mn tv uit te zetten zodat die braaf bleef doorratelen zodat ik regelmatig een kilowatt aan stroom kwijt was omdat ik even 1 nummertje van vijf minuten wilde horen:)

Dus dan maar een android tablet die dat met 3 watt kon en die always on stond. 3 watt, oftwel 90 watt per dag, daar kan ik mee leven.... Das nog geen euro per maand aan stroom terwijl dat ding 24 uur aanstaat. Ter verglijk, de computer en tv ( die dus niet als een monitor in standby gaat) verbruiken in always on ongeveer net zoveel in 1 dag als de archos in een maand. Per maand gebruikt die computer dan 21 euro aan stroom. Dat telt aan! Als je daarbij weet dat ik vrijwel alles op mn ipad verder doe staat die pc dus voor heel veel geld te niksen....

Wat muziek betreft is t wel ok. Ik heb 58 gig aan muziek er op staan ( 1200 cds ) en nu kan ik zonder al die poespas lekker snel dr bij, de boel speelt af via een kabeltje naar mn versterker, helemaal toppie.
Daarnaast heb ik tvuplayer dr op voor internet tv en ook een internetradio app.
In weze is 250 gig ook veel te weinig om ook nog eens mn videocollectie dr op te zetten, t zou handiger zijn als je er een terrabyte in kon proppen, maar schijnbaar is dat niet mogelijk. Nou lees ik dat ie ook usbdrives kan lezen, maar waar vind je in godsnaam een micro usb naar micro usb kabel? Dat zelfde geld voor de mini hdmi naar hdmi kabel, die hebben ze wel bij de mediamarkt voor zegge en schrijven 49,95. Of ze geen andere hadden vroeg ik, jawel, hadden ze. Eentje voor 63,95. Toen werd ik toch eventjes onwel. Gelukkig vond ik er ook eentje voor 6,95 bij een webshop:)

Ergens hoop ik dat t ooit mogelijk zal zijn dat de archos zn beeld cloned, dus dat je t teglijk op t tablet en op de tv kan zien. ( bv door een update) Andere tablets met hdmi out kunnen dat namelijk wel, zoals de tablet van creative ( maar ja, die heeft weer geen harde schijf ) wat behoorlijk practisch is als je youtube kijkt op tv via je tablet en je dus zoektermen in wilt tiepen. Natuurlijk kan dat ook met een bluetooth keyboardje en muis, maar ik ben weer eens te vernieuwend bezig, stap een gemiddelde computerwinkel binnen en ze hebben daar nog nooit van gehoord, en als ze dr wel een hebben kost een bluetooth keyboard een derde van de archos. ( belachelijk) het hele idee is dat je tablet nou juist dat toetsenbord wordt..vind ik dan.

Op dit moment staat ie dus op mn burootje als mp3 speler en internet tv/radioplayer terwijl ik de rest van mn internet gewoon braaf op mn ipad doe. Nou ja, alleen als internatradio haal ik de prijs er wel al uit geloof ik.
Maar toch jammer van die tv output, misschien dat de nieuwere generatie dat beter doet.

Tot mn grote verbazing kwam ik er achter dat apps als uitzendinggemist, vlc en dosbox niet voor android beschikbaar zijn. Uitzendinggemist werkt wel als mobiele site, maar vreemd genoeg speelt dat net als de mobiele youtubesite alleen low bandwith videos af terwijl dezelfde mobiele sites op de ipad wel in goede kwaliteit worden weergegeven. Ik kijk youtube op mn ipad gewoon in de browser op de mobioe variant maar mooi dat de filpjes daar in HD worden weergegeven. Op de archos is dat in telefoonkwaliteit.
Dosbox is er wel voor android, maar op de archos komt dan t toetsenbord niet naar boven waardoor je dus geen comanndos kan intikken.

Natuurlijk heeft youtube gelukkig een eigen app, die ik via hier goed aan de praat heb gekregen, maar toch jammer dat ik daarvoor de browser heb moeten verlaten.

Laaste mankementje is als ik op de archos wil scrollen.
Kan zijn dat als je voor de eerste keer t scherm aanraakt dat de harde schijf op gang moet komen, want als je in t begin over t scherm veegt reageert t niet, pas als je even je vinger op t scherm hebt gehouden kun je eigelijk pas goed vloeiend scrollen.

O, en die batterijtijden kloppen bij de hd variant echt niet. Bij t kijken van video mag ik blij zijn als ie t 3 uur volhoud. Verder voor mij geen probleem omdat het apparaat op de hoek van mn buro in de wonkamer op zn kickstand staat en dus altijd op de adapter is aangesloten.

Voor de rest, redelijk goed apparraat voor die prijs, beter dan die chinese dingen, al was t maar omdat je dit in de winkel om de hoek kunt kopen, en dat wat werkt, doet t naar behoren, alleen dat tv out, nah...

Dus t zal niet t laatste tablet zijn dat ik gekocht heb...
Maar ja, dat is t vakrisico van een early adapter als ik:)

Wat mn negatieve prijsbeoordeling betreft.
Een laptop heb je al voor 400
sloop je daar het toetsenbord en de dvd drive uit en gebruik je een goedkopere processor terwijl je er een gratis besturingsysteem op draait dan zou je dus een apparaat krijgen dat niet meer dan 200 euro zou mogen kosten. Wat dat betreft maakt de industrie weer eens mooi misbruik van het nieuwigheidsgehalte van een tablet. Zijn die ongeloofelijke prijzen echt te wijten aan dat extra laagje op t scherm dat t aanraakgevoelig maakt? I think not. Ik verwacht dat die prijzen straks enorm gaan kelderen.

Hier een filmpje van mn archos met zn voor en nadelen.

• Samsung 32 inch tv
  • Android

Heb jij ook een Archos 70 Internet Tablet Zwart?

Je review is wel erg toegespitst op het gebruik van de Archos als HTPC. Inderdaad is de bediening wanneer de A70 gebruikt via TV out niet ideaal, en is dat kleine muispijltje lastig te besturen. Mogelijk bied een Bluetooth muis hier uitkomst?
10-4 : Yep gister goedkoop BT muisje gehaald, dit maakt werken op HDMI TV-out prima te doen. :)

[Reactie gewijzigd door JeanLeGrand op 10 april 2011 14:08]

Ik snap je hele review niet. Je koopt een tablet en die wil je als HTPC in gaan zetten en dan snap ik wel dat je teleur gesteld bent. Die HDMI out is leuk om zo nu en dan even een filmpje te kijken maar niet om de Archos in een media center om te toveren. Laat staan dat je zo spelletje kunt spelen. Terwijl je gewoon op het scherm van de Archos zelf prima spellen kunt spelen.

Daarnaast snap ik je vergelijking met een laptop niet. Ten eerste zijn laptops een stuk groter (en dus goedkopere techniek), verbruiken meer stroom (en doen het dus korter op de accu) en beschikken ze ook niet over een touchscreen (zeker niet in de 400 euro prijsklasse in ieder geval). Dus beetje appels met peren vergelijken en dan klagen over de prijs. Vergelijk em liever met andere tablets.

Verder heb je je gewoon niet goed ingelezen voordat je het apparaat hebt aangeschaft. Dat die 250 Gig (toch al ruim voor een tablet) niet uitbreidbaar is, is gewoon bekend. Ook de slechte bediening van touchscreen als ie aangesloten is op HDMI wordt in diverse review genoemd. Jammer dus dat jouw compleet verkeerde aankoop zo'n slechte waardering voor dit apparaat oplevert want dit is juist echt een prima device als je hem gebruikt waarvoor hij bedoeld is. Je had je geld beter kunnen besteden aan een nieuwe Popcorn Hour of zo.

[Reactie gewijzigd door sys64738 op 12 april 2011 12:24]

Geinig om te zien dat al 500 mensen mn review hebben gelezen, daar stond ik helemaal niet bij stil toen ik m schreef. Als t er 10 waren geweest was ik ook tevreden:)