MSI Wind Top AE2050-004NL Review

johnkessels87 6 april 2011, laatste update op 22 juni 2011, 2.092 views

MSI Wind Top AE2050-004NL

Pluspunten

• Snel genoeg
  • Design
  • Volledig
  • Features
  • Energie zuinig

Minpunten

• Losse adapter (65Watt)

Features Score: 5
MSI Wind Top AE2050

Type AE2050-004NL

Technische Specificaties
AMD Fusion E-350 (2x1.6 GHz)
4GB DDR3 Er wordt aangegeven op tweakers bij specs 2GB DDR3
DVD+/-RW
Radeon HD6310 (In APU E-350)
500GB 3,5" 7200 rpm Sata-300
Video uit HDMI
Ethernet 1Gbps
802.11b, 802.11g, 802.11n
4x USB 2.0, 2x USB 3.0 (met Supercharger)

Scherm
Schermdiagonaal 20" Multi Touch (Infrarood)
Schermresolutie 1600x900 (WXGA++)
Beeldverhouding 16:9

Overige specificaties
Besturingssysteem Windows 7 Home Premium
Kleuren Zwart
Cardreader 7-1

De specificaties spreken voor zich, echter wel enkele opvallende eigenschappen en gebruik ervaring:

De E-350, ondanks zijn lage klok snelheden, Erg vlot!!! Niet op het gebied van pure rekenkracht maar wel op het gebied van gebruiker ervaring. Vele denken dat je pure rekenkracht nodig hebt om een vloeiende (W7) ervaring te krijgen... NOT

Ik heb vaker met Atoms gewerkt (D525 etc.) echter werkt deze E-350 vele male fijner. Vergelijkbaar met een I3 of X3/X4. Nooit haperende beelden of wachten of Windows.

Verder ondersteuning van HDMI, USB3 (met supercharger)1

Een 3,5" HDD zorgt onder meer voor een snelle response van Windows en overige software.

Multi Touch, erg leuk in het begin... werkt goed en vloeiend, maar voor mij persoonlijk onnodig.

1 Een modus voor de USB poort waardoor externe apparatuur extra snel kan opladen, denk aan smartphones en camera's, zelfs wanneer de pc uit staat!!!

Samengevat: Een mooi stand alone apparaat voor de gemiddelde thuisgebruiker. Zeker snel genoeg voor email, office, internet en eenvoudige spelletjes. Veel features en (naar mijn mening) mooi design. Dat alles voor een milde prijs. (Paradigit 599,-)

Mocht er iemand specifieke vragen hebben ben ik zeer willende om die vragen te beantwoorden... (echter geen benchmarken etc.)

Update:

Na de MSI Wind Top AE2050 ongeveer een maand lang dagelijks te hebben gebruikt blijf ik nog steeds bij dezelfde conclusie!

Alom een goed apparaat.

Heb jij ook een MSI Wind Top AE2050-004NL?

Hoe bevallen muis en toetsenbord?
Welke software wordt meegeleverd voor multitouch?
Is hij ook snel genoeg om wat games op te spelen? Niet de allernieuwste, maar bv World of Warcraft, Guildwars, Need for Speed, Flash spellen?
Games als warcraft op laag/medium-laag, same for Guildwars en eerdere (tot aan 2009 ofzo) NfS. Flash geen probleem.

Games als Red Alert, Serious Sam om medium.

FarCry (de eerste) op medium/high (medium/lage resolutie)

edit:

Ik ben nu even 3d Mark Vantage aan het downloaden om een keer te draaien... 3 min rest. voor download.

edit 2:

Vantage draait dermate slecht dat ik deze maar heb afgebroken....
Ik zal 05 & 06 binnenkort een keertje draaien.

[Reactie gewijzigd door johnkessels87 op 15 augustus 2011 23:39]

Deze nuttige informatie kan je denk ik beter aan je review toevoegen. i.c.m. een wat betere structurering en afbeeldingen kan hij 3 sterren verdienen.
Wat voor techniek wordt er gebruikt voor het touchscreen? Werkt het met infrarood of is het capacitief?
Het toetsenbord is een chiclet versie... redelijk standaard maar functioneel prima.

Muis ziet er mooi uit maar had maar zwaarder mogen zijn, tevens is het klik geluid van de muis toetsen redelijk luid.

Mulitouch wordt ondersteund door windows 7 (met een extra drivertje oid voor multitouch ondersteuning), dit werk prima. Verder een extra schil van MSI zelf voor multimedia toepassingen. Denk aan muziek, kalender, foto's en wat teken/spel programma's. Leuk als gadget maar meer ook niet.
Hallo John,

Bedankt voor deze voor mij nuttige recensie (ik wil 'm ook kopen...). Hoe staat het met warmteontwikkeling en geluidsniveau (hd en ventilator)?
Dag Jjcee.. Deze blijft redelijk koel. De koeling is wel hoorbaar wanneer er wat meer van het apparaat wordt gevraagd. Bij films blijft deze volledig stil.

HDD is niet hoorbaar.

[Reactie gewijzigd door johnkessels87 op 3 november 2011 13:20]