Linksys WUSB600N Review

Rayures 4 april 2011, laatste update op 9 april 2011, 919 views

Linksys WUSB600N

Pluspunten

• goede stabiliteit
  • goede doorvoorsnelheden

Minpunten

• slechte compatibiliteit met mijn systeem
  • slechte ontvangst zonder verleng kabel

Kort verhaal met mijn ervaringen met mijn WUSB600N

ontvangst is aardig, mits je de bijgeleverde usb verlengkabel gebruikt. Indien de stick direct in de computerkast zit had ik geen ontvangst op 5Ghz (5m van router), en problemen met verbinden op 2.4ghz. Waarschijnlijk door storing van de metalen kast.

Zodra de stick werkt, werkt deze prima. Goede snelheden op zowel 2.4ghz als op 5ghz (ong 10MB/s). Stabiliteit is ook goed, geen enkele disconnect over meerdere uren gebruik.

Het grootste probleem heb ik met de compatibiliteit. Zodra ik mijn machine boot (cold), reboot, uit hibernate haal of uit sleep geeft windows (7 sp1, 64bit) de melding: 'onbekend apparaat, geen stuurprogramma geladen'. In devicemanager staat dan ook een onbekend apparaat. De enige remedie is de usb stick te unpluggen en opnieuw in te pluggen.
In het Linksys forum is dit een bekend issue. De oplossing zou zijn driver v3.0.10. Helaas werkt dit niet voor mij. Ook heb ik de ralink driver (fabrikant chipset) v3.1.8 geprobeerd, helaas ook geen oplossing. Ook vele windows en bios instellingen geprobeerd.

Na chat support via de linksys site, vertelde de linksys support man mij dat de wusb600n defect zou zijn. Ik twijfelde teveel over de juistheid van deze conclusie. Ik heb dan ook gekozen voor de optie om deze tegen vergoeding van euro's te retourneren.
Momenteel een Netgear WN3100 stick welke naar volle tevredenheid werkt met een betere ontvangst.

Heb jij ook een Linksys WUSB600N?