Specificaties 2,2" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Chat 322 C3222 Zwart Review

donchichi 8 juni 2011, 2.735 views

Samsung Chat 322 C3222 Zwart

Pluspunten

• dual-sim, degelijk, goede prijs, quertytoetsenbord

Minpunten

• software laat te wensen over, toetsenbord soms stug

Een degelijke telefoon van rond de honderd euro, met als belangrijkste eigenschappen dual-sim mogelijkheden en een querty-toetsenbord. De dual sim mogelijkheden waren voor mij de reden het toestel aan te schaffen. Ik heb de telefoon gebruikt terwijl ik voor studie 5 maanden in het buitenland zat. Om dan op zowel je Nederlandse als locale simkaart bereikbaar te zijn is de telefoon ideaal. Schakelen tussen simkaarten gaat met n druk op de knop. De telefoon is licht maar voelt stevig aan. Er lijkt wat speling te zitten op het toetsenbord, maar dit is weinig tot niet storend. De telefoon heet officieel de Samsung chat 3222, de toevoeging chat verdient wat aandacht. De telefoon is gemaakt om snel te communiceren, zo zit er een knop op om direct een nieuw sms bericht te openen en is er een knop die je direct naar facebook, twitter, etc loodst. Ik heb de telefoon niet gebruik in combinatie met mobiel internet dus daarover zal ik niets zeggen. Het toetsenbord dat ook moet toevoegen aan de chat-ervaring werkt prima al zijn de knoppen kleiner en stugger dan op bijvoorbeeld een blackberry. Een belangrijk pluspunt is overigens de batterijduur, die niet zelden 4 5 dagen betreft.

Het grootste minpunt is de software, deze laat af en toe wat te wensen over. Zo heeft Samsung er voor gezorgd dat het tweemaal typen van een klinker automatisch speciale tekens voor de betreffende klinker invoegt, zo wordt 'ee' omgevormd tot ''. Ook is het niet in elk scherm mogelijk te wisselen van Simkaart, vanuit het home-screen is dit wel altijd mogelijk maar in een aantal menu's is de functie opeens geblokkeerd. De software die Samsung levert voor connectiviteit met de PC gaat maar moeizaam om met de twee simkaarten, maar dit acht ik zelf niet heel belangrijk.

Een aantal van de minpunten ten spijt, is dit voor mij wel de ideale telefoon geweest voor mijn Erasmus. De prijs, de degelijkheid en de dual-sim functionaliteit maken het voor mij tot een zeer geslaagd toestel. Zeker een aanrader.

Heb jij ook een Samsung Chat 322 C3222 Zwart?

als je nu op je niet actieve (simkaart) nummer wordt gebeld?... gaat de telefoon dan over?
Ja dan gaat de telefoon over. Dus je bent dus constant bereikbaar op beide simkaarten.
Ik zit zelf ook te denken over dit toestel.
Heb 2 nummers voor mijn bedrijf, waarvoor ik een dualsim telefoon zoek.

Echter, ik wil het gebruiken i.c.m. mobiel internet (heb 2 zakelijke abo's met mob.int.).

Is er iemand hier die hier ervaring mee heeft, qua instellingen?
Heb zowel een T-Mobile abo en een Simpel abo (beide T-mobile netwerk).

Gaat het instellen hiervan makkelijk ? Of levert het problemen op ?