Acer AL2423Ws Zilver Review

Emerge 21 december 2006, 2.241 views

Acer AL2423Ws Zilver

Pluspunten

• helder beeld
  • mooi groot beeldoppervlak

Minpunten

• veel problemen met 'no signal' foutmelding
  • veel problemen met aan/uit schakelaar
  • behuizing voelt erg goedkoop aan
  • scherm wiebelt nogal op z'n voet
  • scherm niet in hoogte te verstellen

Nou, na veel wikken en wegen een Acer AL2423W aangeschaft, maar ik kwam van een aardig koude kermis thuis. Allereerst op het oude scherm de resolutie even veilig ingesteld op 800x600@60Hz en toen de PC uitgeschakeld. Vervolgens het nieuwe scherm opgesteld en aangesloten met de bijgeleverde DVI-kabel. Toen de PC weer aangeslingerd.

Bios en opstartscherm van Windows komen voorbij, vervolgens wordt er overgeschakeld naar het bureaublad. Op dat moment houdt het scherm het voor gezien en krijg ik een "No Signal" foutmelding te zien waarna het scherm zichzelf uitschakelt. Hmmmm vreemd. PC paar keer herstart, maar met hetzelfde resultaat.

Toen het scherm maar eens aangesloten met de bijgeleverde D-SUB kabel. Toen kreeg ik wel beeld! Maarja, met zo'n schermoppervlak en resolutie ziet dat er natuurlijk niet uit op D-SUB(toen vond ik redelijk in het midden van het scherm ook nog een dode pixel). Daarna nog een paar keer geprobeerd met de DVI kabel, maar met hetzelfde probleem. Op VGA moet ik wel zeggen dat het beeld er aardig helder en kleurrijk uitzag. Het schermoppervlak is natuurlijk ook kwijlen geblazen.

Na een half uur klooien (scherm aan, scherm uit, windows opnieuw opstarten, kabels erin en eruit) wilde het scherm überhaupt niet meer aan! Nou wordt ie helemaal mooi.
Een scherm dat niet meer aan of uit wil, dat weigert op DVI te werken en met een dode pixel op de koop toe. Fijn! Hopelijk is de service en garantie van Acer een beetje goed.

... na omruil van eerste scherm ...

Jawel... nóg een scherm met exact hetzelfde probleem! Toen heb ik de Acer helpdesk maar eens gebeld en ik snap niet dat het überhaupt "help"-desk mag heten. De eerste figuur die ik aan de lijn kreeg wist niet eens wat DVI was en zei dat ze te druk waren om me momenteel te helpen op de "technische" afdeling. De tweede figuur zei dat het een technisch mankement aan het scherm is en dat ze 'm op komen halen. Nou, mooi niet dus. Ik heb 't ding teruggebracht naar de leverancier en zij hebben 'm voor RMA opgestuurd.

Al met al knap waardeloos voor een scherm van dik 700 euro.

Heb jij ook een Acer AL2423Ws Zilver?

Jammer dat je het geen goed scherm vindt. Want ik vind het scherm erg goed. :)
Dat 'no signal' probleem komt best vaak voor. Ik had het eerst ook met mijn scherm. Wat ik toen was vergeten om dat in te stellen bij mijn scherm zelf. Ik weet niet of je dat geprobeerd hebt (Menu->(en dan zo'n stekkertje) en dan daar Digital 'klikken') dan werkt het wel.

(misschien is dit wat overbodig, maarja)
Dat is inderdaad wel erg veel pech. Ik sloot de mijne meteen aan op DVI en heb geen enkel probleem gehad. Geen dode pixels oid. Inmiddels staat hij op een VESA voet, maar ik kan me niet herinneren dat de originele voet wankel was. Misschien is de Dell dan wat voor je.
I hope it was just a bad batch, and that you will be happy with the new one.

I purchased one too, and so far I give it a thumbs up.

0 dead pixels, fantastic picture, superb contrast and angleview....
owkej.

ik heb hetzelfde probleem gehad en heb het zelf kunnen verhelpen.
het is een probleem in je pc.

alle kabels zitten goed en je beeldscherm is in orde.

doe dit als volgt:

Tijdens het opstarten van uw computer houdt u de F8-toets ingedrukt tot er een nieuw scherm opent. Dit zal het opstartscherm zijn van “Veilige modus”. (zwart met witte letters)
In dit opstartmenu kan u verschillende mogelijkheden kiezen. Kies voor de optie “Veilige modus”
(Let op! Het gebruik van de F8-toets is enkel mogelijk indien Windows XP het enige besturingssysteem is op uw computer. Het is mogelijk dat u een andere toets zal moeten gebruiken.)

ja kan dan automatisch kiezen voor een herstel punt.(kies een herstel punt uit toen je computer nog werkte)
je kan dan kiezen je pc uit te schakelen en opnieuw te starten.
je start hem opnieuw op en je pc doet het weer ;)

Ps. dit werkte bij mij.
ik ben totaal geen computer genie maar ik wil jullie graag helpen

groetjes Michiel Verhulst
Hé Grzzl, wat voor een videokaart gebruik jij?
Op DVI krijg ik namelijk 1920 x 1200 niet voor elkaar.