1. Laagste prijs
    € 124,90 bij bol
    Wacht je op een prijsdaling?
  2. Specificaties | Gebruikersreviews
  3. Willen (3) Hebben (2)

Bekijk alle reviews

Acer Predator Connect T7 Review

8 april 2026, laatste update op 8 april 2026, 10 views Rapporteer
Product gekocht 0

De Acer Predator Connect T7 biedt op papier fantastische prestaties, maar de software laat steken vallen. Voor de gemiddelde gebruiker is het geen 'plug-and-play' ervaring; de weg naar een stabiele setup is frustrerend.

Grootste struikelblokken:

Firmware-bug: Updates blijven hangen op 0%. Dit wordt veroorzaakt door IPv6; pas na het uitschakelen hiervan lukt het updaten.

Mesh-problemen: De web-interface faalt bij het koppelen van units. Gebruik uitsluitend de mobiele app voor de Mesh-configuratie.

Acer die AI gebruikt in hun Fora.

Stappenplan voor succes: Update beide units los van elkaar met IPv6 uitgeschakeld, voer een factory reset uit en installeer ze daarna opnieuw via de app.

Conclusie: Hardwarematig is dit een beest van een router, maar de software is niet volwassen. Eenmaal werkend is hij razendsnel, maar alleen aanbevolen voor ervaren gebruikers die bereid zijn te puzzelen.

Pluspunten

• Uitstekende prestaties en hoge snelheden.
  • Toekomstbestendig met WiFi 7
  • Prima voor tweakers nerds

Minpunten

• Slechte web-interface
  • Omslachtig stappenplan
  • Software niet volwassen

Eindoordeel

3 van 5 sterren (Voldoende)
Inleiding
Ik heb onlangs twee Acer Predator Connect T7 routers aangeschaft. Op papier zijn dit fantastische apparaten met uitstekende prestaties, maar de weg naar een stabiele setup was op zijn zachtst gezegd frustrerend. Voor de tweaker die bereid is te puzzelen is het een prima device, maar voor de gemiddelde gebruiker kan het een hoofdpijndossier worden.

De Firmware-bug: Blijft hangen op 0%
Het grootste probleem waar ik tegenaan liep, was het updaten van de firmware. Hoewel de routers een actieve internetverbinding hadden en aangaven dat er een update beschikbaar was, bleef de voortgangsbalk na het klikken op 'download' op 0% staan. Na verloop van tijd volgde steevast de melding dat de update was mislukt.

Na 48 uur experimenteren heb ik de boosdoener gevonden: IPv6. Het lijkt erop dat de router geen valide IP-adres kan ophalen voor de updateserver zolang IPv6 is ingeschakeld. Zodra ik IPv6 uitschakelde, werkte het downloaden en installeren van de firmware direct en vlekkeloos.

Belangrijke les: Vermijd de web-interface voor Mesh
Een andere kritieke fout die ik ontdekte, is de Mesh-configuratie via de web-interface (192.168.x.x). Als je de routers via de browser in Mesh-modus probeert te zetten, lijken ze wel in Mesh-stand te gaan, maar koppelen ze om onverklaarbare reden niet goed aan elkaar.

Mijn advies: Gebruik alleen de mobiele app (via de QR-code op het apparaat) voor de initiële setup en Mesh-configuratie.

Mijn stappenplan voor een werkende setup:
Mocht je tegen dezelfde problemen aanlopen, volg dan deze route:
  • Stel de eerste unit los op.
  • Schakel IPv6 direct uit.
  • Voer de firmware-update uit.
  • Doe exact hetzelfde voor de tweede unit.
  • Geef beide units een volledige factory reset.
  • Installeer ze vervolgens opnieuw, strikt volgens de instructies in de app.
Conclusie
De Acer Predator Connect T7 is hardwarematig een beest van een router, maar de software voelt nog niet volwassen. Het feit dat je handmatig IPv6 moet uitschakelen om een essentiële update binnen te halen, en dat de web-interface de Mesh-functionaliteit breekt, is eigenlijk onacceptabel voor een product in deze prijsklasse.

Eenmaal werkend zijn ze echter razendsnel. Ben je een ervaren gebruiker? Dan is de fix simpel. Zoek je "plug-and-play"? Dan ben je gewaarschuwd.

Acer: Gebruik aub geen AI op jullie forums..... hier door klopt niks meer.
Beoordeel deze review:

Heb jij ook een Acer Predator Connect T7?

Deel je ervaringen en help andere tweakers!

Schrijf review

Reacties

Sorteer op:

Weergave:

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn