Cooler Master Sniper Black Edition Review

_-SaVaGe-_ 23 maart 2011, laatste update op 23 maart 2011, 707 views

Cooler Master Sniper Black Edition

Pluspunten

• Degelijke kast
  • veel inbouwmogelijkheden
  • redelijke prijs
  • Fan van voeding kan vanaf buiten de kast lucht aanzuigen

Minpunten

• weinig aan te modden

Algemeen
Ik heb deze kast nu ongeveer een half jaar in gebruik. Ik ben er zeer tevreden over.

Modden
De kast is niet erg goed modbaar, simpelweg omdat er eigenlijk weinig aan valt te modden.

Kwaliteit en design.
Het is een oerdegelijke kast, en kan wel tegen een stootje. Wat ik ook erg mooi vind (kwestie van smaak) is dat de lak matzwart is. Zeker mooi als je er ook nog een zwart moederbord in zet. Ook de binnenkant is volledig zwart afgewerkt, vandaar de naam Black Edition.
Gaten voor waterkoeling zijn standaard al aanwezig, ruimte voor een radiator voor de waterkoeling is aanwezig (bovenkant kast, op de plek van de 200MM fan)

Koeling
Koeling is naar mijn mening ook meer dan voldoende. Standaard zitten er 3 grote 200MM fans in de kast, plus een 12CM fan. De 12CM fan is naar mijn mening niet erg veel bijzonders, is erg stil maar verplaatst weinig lucht. meteen vervangen door een Nexus fan met blauwe LED verlichting. Over de 200MM fans ben ik wel zeer tevreden. op een laag toerental verplaatsen deze genoeg lucht zonder hierbij te veel lawaai te maken. Maar je kunt ze ook sneller laten draaien, dan hoor je ze wel flink blazen, maar dan blijft je systeem zeker wel koel. Ook onderin de kast ook nog een fan bijgezet (hier zat er standaard geen in), voor betere airflow voor o.a. de videokaart. De fans zijn te regelen via een fancontroller, die standaard al in zit gebouwd in het voorpaneel, waar je ook 4 USB aansluitjngen, een FireWire en 2 3,5MM jacks vindt. (koptelefoon en microfoon)

Voeding
Er is standaard geen voeding meegeleverd met deze kast. Ik heb er momenteel een Corsair CX600 in zitten. De fan zuig vanaf onder lucht aan (van buiten de kast dus) , zodat de fan niet de warme lucht uit de kast wegzuigt. Dit heeft als voordeel dat de voeding koeler blijft, en de fan minder hard gaat draaien, en dus minder lawaai maakt. Ik vind dit een goed pluspunt van deze kast.

Min-punten
Het enige zwakke punt wat ik tot nu toe heb ontdekt zijn de steunen die aan de onderkant zitten. deze kun je draaien zodat de kast stabieler staat. ik heb de kast ooit een keer te hard neergezet op de grond, en toen is een van die steunen afgebroken. Dit hangt overigens nu weer aan elkaar. Lang leve Secondelijm!!

ik weet dat dit een on-overzichtelijke review is, als ik meer tijd heb zal ik hem nog wel een keertje verder uitwerken, en er meteen wat foto's bij doen indien mogelijk.

Heb jij ook een Cooler Master Sniper Black Edition?

Reviews door de redactie

matige review, foto's zouden leuk zijn, vooral bij een review van een case zeggen foto's heel veel ;) Maak dus wat leuke foto's van je case, de verpakking, de hardware die er in zit etc etc.

Voor alsnog 2 sterren
Dat klopt dat moet ik idd. nog gaan doen. Vanavond ben ik thuis, dan zal ik eerst eens ff een camera zoeken (heb volgens mij alleen een goedkoop blokker dingetje) en dan zal ik die wel eens posten.

edit: ik heb hem wel gevonden, nu nog de drivers...
Edit: ik heb ff vlug gezocht naar de driverscd maar kon hem niet vinden. vanavond mar ff op internet zoeken ofzow. ik zit nu op me werk, kan nu niet zoeken.

[Reactie gewijzigd door _-SaVaGe-_ op 25 maart 2011 12:58]

Ik heb de drivers niet gevonden. ga vanavond op de zolder zoeken of ik daar nog een oude webcam heb liggen ofzow...
Gevonden, maar nu is me cam kapot :(
Heb weer nieuwe cam gekocht maar is zo'n trieste kwaliteit... ff een keer de camera van me pa lenen dan maar xd