Specificaties 32" HD Ready LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 32PF9541 Review

Jaya 20 december 2006, laatste update op 23 december 2006, 1.551 views

Philips 32PF9541

Pluspunten

• Beeldkwaliteit tv

Minpunten

• Geen muurbeugel (bij 9551)
  • Half dode pixel (ga omruilen voor zelfde model)
  • Pc kan niet probleemloos op volledige resolutie via hdmi kabel (kan wel maar krijg dan trillend beeld) moet op 1280*720 toch jammer
  • Afwijking bij kleurweergave pc beeld als er van component naar hdmi wordt gewisseld, op dit moment alleen op te lossen door de tv een keer aan en uit te zetten (heb nu 2x hdmi i.p.v. hdmi en component, dat werkt probleemloos)

Perfect m.u.v. blauwe pixel.

Ambilight is tegen de verwachting in meer dan een speeltje, vergelijk het met een poppodium, daar hoort ook een goede verlichting bij voor een beetje sfeer.

Redelijk eenvoudig te installeren
Mooie vormgeving, niet van dat goedkope glimmende plastic op je afstandbediening en ook een mooi ogende behuizing.

HD TV is geweldig, jammer dat de samsung ontvanger een beetje traag is met kanaal switchen en dat de afstandbediening van de hd tv ontvanger van Samsung voelt als een stuk speelgoed, dat is van de tv van philips een stuk beter.

Aantal kleine minpiuntjes
Geen muurbeugel (bij 9551)
Half dode pixel (omgeruild voor 9551, het zelfde model met andere kleur onderspeaker)
Automatisch contrast bij pc is vervelend, (beeld veranderd van intensiteit tijden typen, of kleine bewegingen, dit kun je uitzetten, maar als je dan een film start moet je het weer aanzetten voor optimaal beeld)
Lichte zoem achter het paneel (zeer zacht)
Update: Geluid via pc/hdmi kan nu ook via analoge ingang.

• 9551/10
  • Windows XP

Heb jij ook een Philips 32PF9541?

Hij gaat waarschijnlijk niet op meer dan 1280*720 omdat de Philips maar tot 720p ondersteund ?
niet zomaar conclusie's trekken vriend, de native reso is 1366 x 768 pixels
De native resolutie is (zoals J-air al zegt) 1366*768, hogere resoluties van HDTV (1080i) worden wel netjes gedownscaled zonder trillingen, hopelijk lost Philips dit nog op met een software update.
Sorry voor het totaal off topic gaan, maar in 2001 toen ik een bijbaantje had in de philipswinkel hadden we ooit een bijeenkomst in het hoofdgebouw van Philips. Eerst een 10 gangen diner, zo had ik nog nooit gegeten iig. Maar toen lieten ze de eerste platte schermen zien. Prijskaartje van 20.000 gulden toen nog. Was wel het meest superieure model. En een week later kwam een van die psv voetballers bij ons binnenstappen, maakte een rondje bestelde een scherm een geluidsinstallatie en was weer weg. Zn knechtjes deden afrekenen, even 25.000 gulden armer :D
Is zwart ook echt zwart bij deze lcd tv?
Ja het contrast is zeer goed, zwart is zwarter dan op mijn CRT, dit is ook een van de eerste lcd schermen die ik heb gezien met duidelijk beter beeld dan een CRT scherm

Wil je nog meer contrast dan kun je voor een scherm met pixelplus 3 gaan in de 9000 serie.