Specificaties Inkjet all-in-one (Kleur) met WiFi - Bekijk alle specificaties

Brother DCP-J315W Review

jos_outlaw36 22 maart 2011, laatste update op 22 maart 2011, 6.384 views

Brother DCP-J315W

Pluspunten

• simpele draadloos aansluiting
  • bedienings gemak
  • laag inkt verbruik
  • prijs

Minpunten

• geen enkele

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 5
Inktverbruik Score: 4
Na veel wikken en wegen toch weer besloten om een multi functionele printer aan te schaffen.
Mijn oog viel dit keer op een brother en heb er geen spijt van.
Na deze brother DCP-J315W via pricewatch>infotmatique besteld te hebben,kwam deze printer de volgende dag al in huis.

Snel uitgepakt,even de beknopte handleiding door genomen en de boel draadloos aangesloten.
Daarna het moment supreme....doet ie het of doet ie het niet....hij werkt probleemloos.
Installatie verliep prima,via bij geleverde cd.Keuze uit drivers install. voor bedraad of een 3 tal handelingen voor draadloos.

Al een aantal proef prints gedraaid,en foto,s uit geprint,in mijn ogen een mooie kwaliteits afdruk voor een goedkope printer (75 euro incl.verzendkosten)

Het gebruiks gemak is prima,zowel via display en knoppen als wel via een software progje te bedienen,en het inkt verbruik is vrij laag heb ik al opgemerkt.
Kort om...een mooie printer voor weinig.

In het verleden al meerdere printers gehad,waaronder 2x een canon (waren miskopen) en mijn laatste was een epson stylus die het niet meer deed na het vervangen van 4 nieuwe originele inkt cartridges...lekker dan.

DCP-J315W

Specificaties
Afdruksnelheid Zwart-wit Tot 35 ppm
Kleur Tot 28 ppm
Randloos printen Ja
Afdrukresolutie Tot 1200 x 6000 dpi
Geheugen Standaard 32 MB
Interface Standaard USB 2.0 Full speed
Netwerk Standaard (802.11b/g draadloos LAN)
Papiercapaciteit Papierlade Tot 100 vel
Kopieersnelheid Tot 23/20 ppm (mono/kleur) kpm
Kopiëren zonder pc Ja
Kopieresolutie Tot 1200 dpi
Vergroten/verkleinen 25 - 400% in 1% stappen
Scan naar e-mail, beeld, bestand of media
Scanresolutie Optisch Tot 1200 x 2400 dpi
Geïnterpoleerd Tot 19200 dpi
Photocapture Centre Media-ingangen voor de populairste geheugenkaarten zoals: MemoryStick, MemoryStick Pro, Secure Digital en SDHC
LCD-scherm Full Color 4.8 cm LCD-display
Reallusion(r) Facefilter Standaard meegeleverde software voor het verbeteren van portretfoto's. Zoals bijv. de huidtint aanpassen en oneffenheden en rode ogen verwijderen.
Gratis app voor smartphones Met de gratis applicatie iPrint&Scan kunt u printen en scannen naar uw Apple iPhone, Ipad, iPod Touch of Android smartphone via uw draadloos netwerk
Gewicht 6,8 Kg
Stroomverbruik In werking 17 W
Stand-by 3,5 W
Slaapstand 0.45 W
Afmetingen (b x d x h) 390 x 368 x 150 mm

Heb jij ook een Brother DCP-J315W?

Ik mis informatie over de installatie binnen Windows... Verder redelijk veel achter elkaar doorgetyped, leest niet echt lekker.
Hmmm tis mijn eerste... :o ik zal m later nog aanpassen.
wat is de kleurdiepte van de scanner? is dat 24b of 32b?
Sorry,ik heb geen flauw idee. Scanner gebruik ik praktisch nooit.
Ook niet geheel onbelangrijk, de originele cartridges zijn relatief goedkoop en er zijn ook goedkopere alternatieve cartridges beschikbaar. Verder zitten er 3 aparte kleurencartridges in, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Canon Pixma MP495 waar de kleuren in één cartridge zitten.

In deze review zijn ze niet heel enthousiast over de printer,
Daarnaast verloopt de papierdoorvoer niet goed, waardoor geprinte documenten aan de bovenkant licht beschadigd zijn.
Wat vind je van die bevindingen, met name over de papierdoorvoer?

[Reactie gewijzigd door Neogenic op 24 juni 2011 19:56]

Heb 'm ondertussen zelf gekocht, ik kan zeggen dat er met de papierdoorvoer niets aan de hand is. De reviewers van pcmweb hebben waarschijnlijk niet heel zorgvuldig het papier erin gelegd of zo.

Wie een multifunctionele printer zoekt met lage inktkosten voor huis- tuin en keuken gebruik haalt een goed apparaatje in huis met de Brother DCP-J315W. Scan- en kopieerkwaliteit zijn meer dan voldoende voor algemeen gebruik. Wie ook serieus foto's wil printen moet wellicht ff verder kijken maar dat kun je ook niet verwachten voor deze prijs toch.
deze printer is wel oke alleen gebruikt veel geel maar dat is bekend bij brother :)
voor de rest valt de scanner dik tegen als je foto's wilt in scannen dan zie je bij 600dpi kleine strepen door de foto gaan maar zit niet in de foto zelf en dat is vervelend voor documenten is dit een goede printer.
Bedankt voor deze reactie. Ik dacht dat het aan mijn instellingen lag. Ik zie inderdaad ook strepen in het gescande beeld dat bovendien veel lichter is dan de originele afbeelding.
Er is ook een app voor Windows Phone.
Goede review.
Er is ook een app voor de iPhone. Werkt prima