LG L204WT Review

VR46 18 maart 2007, laatste update op 18 maart 2007, 1.369 views

LG L204WT

Pluspunten

• Snelle responstijd
  • Hoog contrast
  • Dynamische backlight
  • Mooi design
  • Zowel 4:3 als 16:10

Minpunten

• Monitorarm niet erg stevig

Met de L204WT heeft LG een mooie monitor in huis die absoluut kwaliteit bied voor het geld. De monitor heeft een resolutie van 1680x1050 en ondersteund de beeldformaten 4:3 en 16:10. Die 1050 verticale pixels hebben bij mijn aankoop van het scherm zeker een rol gespeeld aangezien dit net iets meer is dan een "19 TFT en een maatje kleiner zou 900 verticale pixels hebben, wat niet ideaal is bij het spelen van spellen.
Contrast en responstijd zijn ook in orde: de 5 milliseconden zijn voldoende om geen ghosting te hoeven waarnemen en het contrast liegt er ook niet om: 2000:1.
Een leuke feature is ook de dynamische backlight die zich bijvoorbeeld tijdens het spelen van een spel automatisch aanpast aan het contrast.
De afwerking van het scherm is min of meer de gebruikelijke LG-stijl. Een tikkeltje goedkoop ogende materialen die echter wel stijlvol inelkaar zitten; de monitorarm lijkt een beetje slap. De menuknoppen zijn mooi weggewerkt aan de achterkant van het scherm.
De zgn. Flatron Engine bied ook de optie door op een knop te drukken een bepaald profiel toe te passen: dit veranderd met een druk op de knop zaken als het contrast en de helderheid. Na het indrukken van de knop veranderd de ene helft van het scherm in een preview van de nieuwe instellingen en de andere helft blijft zoals de oude situatie eruit zag, zodat het makkelijk te vergelijken valt.
Dode pixels zijn na enkele maanden tot een half jaar lang gebruik nog steeds niet tevoorschijn gekomen.
Al om al moet ik concluderen, dat dit scherm absoluut het geld waard is.

Heb jij ook een LG L204WT?

Ligt het aan de foto of zie je echt de pixels? op de 4e foto zie ik allemaal kleine blokjes in beeld, komt dat omdat je zo dichtbij gefotografeerd hebt of zie je dat gewoon zo? Bij mijn 17" CRT zie ik geen blokjes als ik er met me gezicht vlak voor ga zitten.
Dat komt als je er erg vlak bij gaat zitten en voornamelijk door de camera; niets om je zorgen over te maken iig :)
Het scherm geeft immers zeer scherp beeld
Dat licht aan de camera, als ik dat doe op al mijn schermen, krijg ik dat ook!

Don't worry