Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Cordless Desktop LX710 Laser Review

Convirion 19 maart 2011, laatste update op 19 maart 2011, 294 views

Logitech Cordless Desktop LX710 Laser

Pluspunten

• Globaal
  • Laag stroomverbruik
  • Toetsenbord
  • Ergonomie uitstekend
  • Vele functieknoppen.
  • Muis
  • Aan/Uit knop.
  • Ligt goed in de hand.

Minpunten

• Globaal
  • Bereik valt tegen
  • Toetsenbord
  • Geen Aan/Uit knop
  • hand/polssteun trekt stof aan.
  • Muis
  • voetjes

Globaal
Ik heb de set nu zo'n half jaar gebruik op mijn media-center/tv. Het toetsenbord maakt -net zoals de muis- gebruik van 2 AA batterijen. Opmerkelijk is dat ik nog steeds met mijn eerste set batterijen doe. Deze zaten overigens bijgeleverd en waren van Duracel en geen ander chinees of taiwanees merk. Ik moet wel toegeven dat ik niet veel gebruik maak van de set, want op mijn media center kijk ik vooral film, maar ik heb toch ook al wel een aantal uurtjes op internet gesurft en gegamed.

Over het bereik heb ik toch mijn twijfels. Het setje maakt gebruik van de de radiografische techniek, maar zou toch een behoorlijk eind moeten komen. Nou moet ik wel zeggen dat de afstand tussen mij en de ontvanger een kleine 2-3 meter is, de ontvanger niet op dezelfde hoogte staat en ook niet in zichtverbinding tussen de apparaten en de dongle. Echter heb ik in de buurt geen andere draadloze signale die het bereik zouden kunnen verstoren (wlan daargelaten). Ik had hiervan toch meer verwacht, want als ik echt goed wilde gamen dan moest ik op ongeveer 1,5m ~ 2m afstand gaan zitten om geen latency te krijgen met de muis.

Toetsenbord
Het toetsenbord werkt erg lekker met betrekking tot de ergonomie. Ook de aanslagen zijn 'lekker, normaal' te noemen. Niet te zwaar maar ook geen laptop-toetsenbord. Met name de functieknoppen zijn erg handig en werken goed samen met de software in windows 7. Met name de stand-by knop is handig, omdat mijn media center is weggewerkt, en ik daardoor niet zo makkelijk aan en uit kan zetten.

Wat ik mis aan het toetsenbord is een uitknop om batterijen te besparen. Hierover beschikt de muis wel, en daarom vind ik het raar dat het toetsenbord hier niet mee is uitgerust. De hand/pols palm ligt erg lekker en is gemaakt van zacht materiaal wat lijkt op een soort van rubber/plastic. Het heeft enige vorm van antislip. Dit heeft als nadeel dat ook het stof er op blijft liggen en dat het er niet met een 'veeg' schoon te maken is.

Muis
De muis bevalt relatief goed. Voor mijn desktop maak ik gebruik van een G5 (ook van Logitech). Het belangrijkste verschil tussen de LX710 en de G5 is toch wel de voetjes. De voetjes van de G5 glijden opmerkelijk beter dan die van de LX710. De LX710 heeft een zachter scrollweel dan de G5 en dit maakt het bekijken van webpagina's wel fijner.

Het toetsenbord heeft het niet, maar de muis wel. Een uitknop om batterijen te besparen. Erg handig als je net zoals mij, het setje een tijdje niet gebruikt. Ook de ergonomie van de muis is uitstekend. De muis ligt gewoon goed in de hand. Het enige wat is mis is de ondersteuning voor de duim, maar dat is een kwestie van wennen. (Toch iets wat ik wel erg fijn vind bij de G5). Verders werkt de laser van de muis gewoon goed en op zowat elke ondergrond precies.

De muis kan niet tippen aan de G5, maar is zeker niet slecht! voor de prijs kan ik het niet laten, de muis is gewoon een goede draadloze lasermuis!

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop LX710 Laser?