Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 3.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Sharkoon FireGlider Rood / Zwart Review

BlueCola 14 maart 2011, laatste update op 14 maart 2011, 779 views

Sharkoon FireGlider Rood / Zwart

Pluspunten

• Makkelijke macro-editor
  • Veel in te stellen
  • Hoge DPI

Minpunten

• Bouwkwaliteit is íetstjes minder, maar eigenlijk niet noemenswaardig.

Mijn oude muis was traag, had een lage dpi, en wat draadloos. Vandaar dat ik opzoek ging naar een muis, die geschikt was om te gamen, met functieknoppen, maar niet te duur. Ik kwam op deze muis uit, en na wat lezen van reviews, besloot ik de variant (Fireglider black. Zelfde muis, zonder vlammen) te bestellen.

Ergonomie
De muis ligt super in de hand. Mijn vingers steken een heel klein beetje over de knoppen heen, maar hier heb ik geen last van. Aan de linkerkant zit een gripstuk voor je duim, wat erg fijn is. De muis is wel echt alleen geschikt voor rechtshandigen. Linkshandig zul je niks aan de muis hebben, omdat je zowieso niet meer bij de functieknoppen kan. Het scrolwieltje is een beetje aan de lichte kant, maar goed genoeg.

Functionaliteit
In één woord geweldig. De muis heeft in totaal 3 écht extra functie knoppen die je kunt instellen. Er zit een macro-editor bij, die super werkt, en waar je zonder handleiding mee uit de voeten kan. In het midden van de muis zit een knopje, waarmee je de DPI kan aanpassen tussen de 100 en 3600. Bij iedere DPI brand er een andere kleur LED lampje. (Je kunt de kleuren zelf bepalen, bijv. 800 DPI = rood. 1200 DPI = geel, enz.)

Precisie
Zoals ik net al zei, kun je het instellen van 100 tot 3600 DPI. De muis is dus ook super precies.

Vormgeving
De fireglider met vlammen vind ik echt super lelijk. De Fireglider black daarin tegen vind ik erg strak gemaakt.

Bouwkwaliteit
Ik heb echt zitten twijfelen of de bouwkwaliteit voldoende, of goed is. Als je met de muis gaat schudden, hoor je het knopje om de DPI aan te passen bewegen, wat ik minder vind. Tussen de knoppen en het gedeelte waar je handpalm zit, zit er een plastic "afscheiding" tussen, wat de knoppen scheid van de rest van de muis. Hierop zie ik naar enkele dagen wat krasjes zitten. Voor de rest is de muis heel degelijk. Je krijgt er ook nieuwe rubbertjes bij, die je eronder kunt plakken, als deze slijten. De rest van de muis is dus heel degelijk, en de knoppen voelen vrij stevig aan. (Op die van de DPI na dus.)

Drivers en ondersteuning
Zoals ik ook al bij Functionaliteit beschreef, is de macro editor zeer makkelijk te gebruiken, en staan er al veel standaard opties in. Ook kun je muisgebaren instellen. Als je een van de functieknoppen indrukt, en je maakt een speciale beweging met de muis, kun je daar ook iets op instellen. (Ctrl + v bijv.)

De prijs/kwaliteit verhouding is héél goed. Je krijgt heel veel voor je geld, als je het vergelijkt met een gaming muis van bijv. Logitech.

Al met al ben ik dus super tevreden over de muis, en zou ik hem zeker aanraden.

Heb jij ook een Sharkoon FireGlider Rood / Zwart?