Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse Review

Annihilator17 22 november 2006, 621 views

Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse

Pluspunten

• Ergonomie
  • Precisie
  • Oplaadfuncties

Minpunten

• Relatief hoge prijs
  • Aansluitpunten Cradle

Na 1 jaar gebruik te hebben gemaakt van mijn Logitech MX510 muis ben ik overgestapt naar de MX1000. Hoewel de prijs aan een wat hogere kant ligt voor een muis was het de aankoop zeker waard.

De precisie is echt subliem. Nog een heel groot voordeel is dat de muis gebruik maakt van een accu waardoor je nooit van battarijen hoeft te wisselen. De accu gaat ongeveer 2 weken mee als je gemiddeld 3 uur per dag de muis gebruikt. Een zeer nette prestatie. Als je muis leeg begint te raken (Indicatie aanwezig) kun je deze in de cradle stoppen en laad de muis binnen 2 uur weer helemaal op. De aansluitpunten van de cradle zijn wel van wat mindere kwaliteit, omdat je goed moet mkken wil je dat de muis begint met opladen.

Mijn conclusie luid als volgt:
De ergonomie, functionaliteit en de precisie zijn echt heel erg goed van deze muis en voor de mensen die veel achter hun PC zitten en gewoon goed controlecomfort willen, is deze muis perfect. De prijs is redelijk (hoewel deze wel daalt) en het ligt lekker in de hand.

Heb jij ook een Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse?

Goede muis inderdaad.

Heb er zelf twee. De accuduur van 2 weken heb ik nog nooit gered, na 2 dagen bij 7u gebruik per dag staat de indicator op rood en moet ik m opladen.

Naarmate je hem minder gebruikt schiet de accuduur wel omhoog. Bij 3 uur per dag deed ik er een week mee.

Prijs van de muis ligt tegenwoordig rond de 50 euro geloof ik. Voor een oplaadbare lasermuis vind ik dat een nette prijs.
Hmm apart, ik speel bijna iedere avond wel World of Warcraft voor 2 a 3 uurtjes en ik doe er serieus wel bijna 2 weken mee. Misschien dat dit na bepaalde tijd ook wel zal verminderen ivm accumoeheid :D
Ik heb er dus twee, en beiden gaan vanaf het begin al niet meer dan 4 dagen mee bij gemiddeld gebruik en 2 dgn bij 8u per dag. Met de accu is dus weinig mis. De ontvanger staat er 30 cm vandaan dus daar ligt het ook niet aan.

Overigens heb ik totaal geen problemen met mikken in die cradle. 1x neerzetten en hij begint te laden, of ie nu een beetje scheef staat of niet dat maakt niet uit.

Maargoed ik vind het verder geen minpunt, daarvoor is het gewoon een veel te fijn ding. Heb even getwijfeld een MX Revolution te halen maar ja ik wil eigelijk geen afstand doen van deze :P
50 euro voor een goede draadloze lasermuis valt toch wel mee? Als je het hebt over een relatief hoge prijs, met welke muizen vergelijk je hem dan?
Kijk en dit is een mooi voorbeeld van prijsfluctuering :) Toen ik hem 4 maanden geleden kocht betaalde ik er nog 65 euro voor en toen was ie al een tijdje uit. Ach ja, dat hou je toch met dat soort producten.
Ik heb deze muis ook maar bij het opladen hoef ik niet goed te mikken om hem op de juiste manier in de cradle te krijgen, hij laadt prima op.

Echt een Mighty Mouse :P
Heb hem zelf ook, maar drie uur per dag haalt een echte tweakers natuurlijk met gemak. Ik denk moet hem om de drie/vier dagen opladen, want als je langer werkt of af en toe gamed, gaat het hard. Hoe meer je het ding schijft, hoe meer stroom hij verbruikt.
Ik heb deze muis al 3 jaar en werkt nog echt perfect!
Accu gaat nog lang mee, alleen minpunt can de cradle tja, heb één keer gehad dat ik hem er niet goed in had gezet.
En dat hij dus ook niet oplade.
Maar boeie, als je even 10min weg moet stop je hem er in en je kan weer een avondje.
Super fijne muis O+