Hitachi Deskstar 7K400 HDS724040KLSA80, 400GB Review

flubke01250 21 november 2006, 407 views

Hitachi Deskstar 7K400 HDS724040KLSA80, 400GB

Pluspunten

• Capaciteit
  • Snelheid (tov "oude" IDE Samsung Spipoint SP0411N (40Gb))
  • Vlekkeloze ingebruikname & Installatie

Minpunten

• Geluid bij lees-/schrijf activiteiten

Ik heb de 400GB S-ATA schijf nu een maand in mijn BareBone systeem zitten.

Schijf is zeer snel te noemen in vergelijking tot mijn vorige (Niet-SATA) schijf. Dit is écht merkbaar in mijn geval.
De opslagcapaciteit van 400GB is natuurlijk lekker groot te noemen
Schijf is degelijk en werkt zonder enig probleem !!

Enige nadeel wat ik heb ondervonden is de geluidsproductie van de schijf.
In rust toestand is deze écht stil te noemen.
Maar zodra je wat acties gaat ondernemen (bijvoorbeeld RARREN ofzo), dan vindt ik dit een echte "plok" schijf. De lees-/schrijfactifiteiten zijn echt duidelijk te horen.
Misschien dat door een BareBone systeem (kleine kast) dit misschien wel extra goed te horen is,maar ik vindt dit storend ...

Als de PC dus niet in de woonkamer staat kan ik deze snelle schijf echt aanraden, maar voor woonkamergebruik zou ik niet weer voor deze gaan ...

Gebaseerd op werking HD in volgende systeem:
- Biostar IdeQ 210V BareBone
- AMD Athlon 2400+ CPU
- 512Mb PC3200 (dual channel) DDR

• Biostar IdeQ 210V
  • Linux

Heb jij ook een Hitachi Deskstar 7K400 HDS724040KLSA80, 400GB?

Zou je bijvoorbeeld wat kleine benchmarks kunnen posten?
snel aanvoelen is zo'n subjectief begrip nl.
Ik mis wat essentiele info bij deze survey zoals:

-Met welke kast heb je deze gebruikt? Je noemt een barebone, maar neemt het niet echt op in je survey
-Je hebt het over performance verschil, tov van welke schijf?
-Maak het resultaat voor de lezer zichtbaar door een simpele benchmark
-Met welk moederbord e.d. heb je dit gebruikt

Tip: Probeer bovenstaande info in je survey te verwerken.

"Lekkere werking van de schijf" is een beetje een subjectieve term nietwaar :)

Steek er wat tijd in, op deze manier hebben veel meer mensen baat bij een survey! Je bent op de goede weg O+
Met behulp van acoustic management kun je je schijf heel wat stiller maken wat betreft "seeks", dit kost je alleen wat access time ;)