Creative Sound Blaster Audigy SE F/D Review

Woutro 18 november 2006, 2.635 views

Creative Sound Blaster Audigy SE F/D

Pluspunten

• Diepe bass
  • Zeer helder geluid!
  • 5.1
  • Drivers meegeleverd
  • EAX meegeleverd
  • 1000 programmas om muziek te converten mee geleverd:p

Minpunten

• Werkende drivers zijn niet op internet te vinden

Drivers en support Score: 5
Zoals de beoordeling het al zegt. Dit is echt een topkaart voor een topprijs. Ik koop nooit meer een andere!

Je denkt misschien, voor 20EUR heb je een kleine klote kaart, maar niks is minder waar. Je koopt namelijk een superkaart!;)

Ter vergelijking, ik had al een jaartje onboard geluid, toen mijn onboard kapot ging. Nu wist ik dat creative een goed merk was, en ik wou niet al te veel geld uitgeven aan een geluidskaart.

Ik sluit alles aan (in de doos zitten de drivers meegeleverd) op mijn x-530, en ineens een veel diepere mooiere bas, een veel betere weergave van geluid, echt fantastisch!

EAX is meegeleverd, dit optimaliseerd je surround sound, mijn geluid klinkt als nooit van tevoren.

Ook mooi is dat wanneer je de bijgeleverde cd installeerd, je gratis een paar programmas krijgt waarmee je mp3's mee kan bewerken/afspelen/op je ipod e.d. zetten en nog veel meer! WIndows media player 10 wordt ook meegeleverd.

Echt een dikke aanrader! Voor games of gewoon muziek luisteren!;)

• P4 640 @3840
  • Corsair TwinXpc6400
  • Gainward 6800 Ultra
  • Asus p5nd2-sli
  • Logitech X-530 5.1
  • JB-Systems TSX-12
  • Windows XP

Heb jij ook een Creative Sound Blaster Audigy SE F/D?

Drivers kan je bij creative.com downloaden, dit zijn enkel de stuurprograma's om de kaart werkende te krijgen, niet de control panel etc... die allemaal op de cd staan.
@STIMPYY

Nee, want de drivers op de site werken niet |:(
Zou dat dan zoveel verschil maken?
Ik heb ook problemen met mijn geluidskaart nu in mijn pc, in SA bijvoorbeeld speelt er maar 1 geluidje tegelijkertijd (bv. als het stormt hool je het geluid van je wagen niet meer,...)

en ik ben een beetje teleurgesteld van mijn x-530
:9 omdat hij een belachelijke bas weergeeft ;( en het 5.1 helemaal niet mooi uitgewerkt is :(

Ik zit nu wel in een financiele put en deze zou wel een de oplossing kunnen worden :+
Hmm, je zegt dat werkende drivers niet op het internet te vinden zijn, maar je geeft wel de volle punten voor drivers en support.
Ik heb zelf ook deze kaart en via soundblaster.com kun je wel degelijk de juiste drivers downloaden, bij mij werken ze in ieder geval.
Waar staat dat F/D nu eigenlijk voor?