Specificaties Laser printer (Zwart) - Bekijk alle specificaties

Samsung ML-1665

Pluspunten

• Print-screen button
  • Compact Design

Minpunten

• Geen

Inktverbruik Score: 4
Muziekweergave Score: 5
Afdruksnelheid Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 4
Context of Use
Ik ben een student en wilde een printer kopen. Ik heb gekozen voor een laserprinter vanwege de prijs per print en het niet vaak hoeven te vervangen van de toner/cartridge. Verder had ik geen behoefte aan een kleurenlaserprinter, want ik kan op de Universiteit mooier printen dan op een consumentenprinter binnen mijn budget. Het is voornamelijk voor het uitprinten van tekst. Ik ben uiteindelijk op deze Samsung uitgekomen.

De printer zelf
Het design van deze printer is vooral compact en weinig overbodigheid. De papierlade kan niet superveel papier bevatten, maar voor mijn gebruik meer dan voldoende. Er zitten slechts twee knopjes op, een aan/uit knop en een knop waar ik later op terug kom, namelijk Print Screen.

Afdrukken
De printer haalt volgens de fabrikant 16 ppm. Ik heb het niet geklokt, maar hij doet het gewoon lekker snel en zal niet al te veel afwijken hiervan. De Samsung driver heeft een tonersaver die ik altijd aan heb staan, maar zelfs dan print deze printer nog mooie tekst zonder de puntjes. Ik heb niet het gevoel dat hij veel inkt gebruikt, ik heb nog 75% over van de originele toner, en heb hem nu al 3 maanden in bezit.

Featureset
Als je een printer als deze koopt moet je er geen wonderen van verwachten. Hij doet wat hij moet doen, namelijk printen. Het aansluiten ging makkelijk, echter was het eventjes rommelen met drivers, maar dit kostte me niet langer dan 10 minuten uiteindelijk. Nu een belangrijk feature: De printscreen knop. Deze fysieke knop op de printer zorgt ervoor dat er letterlijk een printscreen van je primary monitor (werkt dus niet met dual screen) uit komt rollen. Dit duurt zo'n 10 seconden bij elkaar. Ideaal voor een programma die geen printfuctie heeft of als je te lui bent om een printscreen te maken te croppen op te slaan en te printen. Ik gebruik deze regelmatig om bepaalde websites uit te printen die een applet heeft die niet lekker de printer uitkomt.

Als je een printer nodig hebt die goed is in tekst printen en niet te veel geld kost, is dit zeker een winnaar. Verwacht er geen wonderen van, of mooie foto's drukken, want daar moet je een printer als deze niet voor kopen.

Heb jij ook een Samsung ML-1665?

Info over het verbruik over langere termijn ontbreekt nog, net als info over evt bijvullen of chips die dit tegen moeten gaan, verder een goed verhaal.
Van het vorige model weet ik nog dat er een teller in zat die je dwingt om de eerste toner te vervangen ook als die nog niet helemaal leeg is.
Kan deze ook dubbelzijdig printen?
Ik heb de printer nu al een tijdje, en over het vebruik kan ik weinig zeggen omdat ik niet al te veel print. Ik zit nogsteeds op de eerste toner die ik er bij kreeg. Dubbelzijdig printen weet ik niet, ik denk het niet.