Alcatel SpeedTouch 780WL Review

Beatboxx 11 februari 2011, laatste update op 11 februari 2011, 447 views

Alcatel SpeedTouch 780WL

Pluspunten

• Als het apparaat werkt, dan werkt het
  • Sterk signaal

Minpunten

• Portforwarding faalt
  • Signaal valt soms uit
  • Lange opstarttijd

Beheerbaarheid Score: 1
Ervaringen

Ik heb dit apparaat opgestuurd gekregen van KPN, bij het Internet+Bellen abonnement van 16Mb/s download, en 1Mb/s upload. Ik ben niet erg te spreken over dit apparaat. Als de router uitstaat duurt opstarten ongeveer 5 à 10 minuten, vind ik nogal aan de lange kant. Het signaal van dit apparaat is sterk, echter valt het soms uit. Elke computer die ik gebruik, heeft moeite met het in stand houden van de verbinding en het signaal valt soms gewoon uit. Echter geld voor dit apparaat, als het werkt dan werkt het. Bestanden verzenden via FTP binnen lokaal netwerk gaat ongeveer met 2 à 3MB/s, niet zeer indrukwekkend.

Heb jij ook een Alcatel SpeedTouch 780WL?

Zijn er veel wifi signalen in de omgeving? Misschien helpt het om een ander kanaal te proberen.