Intel Pentium 4 541 Boxed Review

StanPC 4 november 2006, 938 views

Intel Pentium 4 541 Boxed

Pluspunten

• Hyperthreading
  • ¤93,-
  • Goede Koeler (qua koelen)
  • Plaatsen/Installeren van koeler

Minpunten

• Geluidsproductie

Ik had eerst een 3,0 GHZ 478 socket en die beviel me prima. Maar mijn broertje had ook een 478 socket, en hij had een celeron. We hebben de processoren omgewisseld en ik mocht een andere processor uitkiezen. Ik heb gekeken naar 478 processoren maar vond ze heel duur. Toen dacht ik als ik nu een nieuw moederbord + een nieuwe processor koop met een andere socket. Dat heb ik gedaan, een ASrock 775-DUAL VSTA met een Pentium 4 LGA775 3,2 GHZ.

Ik krijg het doosje, zoals altijd verzorgd bij Intel maar ook goed beveiligd zodat je geen open gemaakte doosjes etc. terug stuurt. Met een koeler, die overigens veel makkelijker op het moederbord geļnstalleerd kan worden dan bij de 478 Socket. Eenmaal geļnstalleerd startte ik de PC, even wat instellen ivm met nieuw moederbord, maar het viel me gelijk al op het was behoorlijk wat sneller.

Gamen: Ik heb tot nu toe even MOHAA gespeeld en Need for speed Carbon Demo gedaan en dat liep vloeiend, geen hapering omdat de processor op eens het zwaar heeft, maar trekt gewoon lekker door. Met MOHAA is het al helemaal geen probleem.

De warmteproductie is laag, dit komt ook omdat er een koeler bovenhangt die met 4000 RPM gaat (snel). Het nadeel hiervan is geluidsproductie, die is behoorlijk hoog, maar daar tegen over staat dus een zeer koele processor die ondertussen ook nog even het moederbord wat frisse lucht blijft geven. Misschien kan ik in BIOS nog even de RMP op 3200 zetten of zo, maar dat is van later belang. De temperatuur is 40 graden celcius gemiddeld, en ik het niet eens een case fan!

Ik heb de processor nog niet overgeclocked en weet ook niet of ik dat ga doen, ik vind hem zo heerlijk lopen.

Ik heb hem bij www.4launch.nl gekocht voor ¤93,- dit omdat ik erg te spreken ben over 4lauch.nl. Het is zeker die ¤93,- waard, want al is Pentium 4 wat verouderd, hyper threading werkt zeer goed, en het scheelt je weer een hoop geld vergeleken met Core Duo etc.

De processor is zeer zeker stabiel, dit mede door de 4000 RPM koeler, ik heb hem nu een tijdje en hij is nog niet overhit geweest.

Bij het pakketje wordt slechts de processor en de koeler geleverd en een zeer onduidelijke handleiding met alle talen door elkaar. Over ''slechts'', wat moet je bij een processor mee geven dan?

Kortom, zeer goede processor met een laaiende maar goed koelende koeler. Deze Pentium 4 HT geeft zeer goede resultaten en dat voor ¤93,-

De processor is getest op een:
ASrock 775-DUAL VSTA met 1 GB DDR400 geheugen en een XFX 6800XT 256 grafische kaart.

Heb jij ook een Intel Pentium 4 541 Boxed?