Specificaties 58" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 58PFL9955H Review

trek2011 31 januari 2011, laatste update op 31 januari 2011, 1.392 views

Philips 58PFL9955H

Pluspunten

• uitstekende beeldkwaliteit
  • zeer goede zwartweergave
  • 21:9 beeldformaat
  • geluidsweergave is goed
  • prima bouwkwaliteit

Minpunten

• niet geschikt voor 4:3 weergave (brede balken)
  • minder geschikt om constant naar gewone tv uitzendingen te kijken
  • bij sommige 3D films heeft het toestel last van crosstalk

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Prachtige televisie met een superieure beeldkwaliteit en een uitmuntende zwartweergave.
Het toestel komt uiteraard het best tot zijn recht met gebruik van HD bronnen. Een film in het 2:39 formaat wordt dan ook met de nodige flair weergegeven. Als het op een echte cinema ervaring aankomt dan levert deze tv wat er door de kritische kijker gevraagd wordt. Ik hoop alleen dat er de komende jaren nog een wat groter beeldformaat uitkomt in 21:9.
Deze televisie dient echt niet om 4:3 materiaal op af te spelen maar gelukkig kom je dit formaat nog maar weinig tegen. 16:9 wordt goed weergegeven maar deze tv is echt wel bedoeld voor echte filmfanaten dus het apparaat komt het best tot zijn recht wanneer je er een 21:9 bioscoopfilm op afspeelt.
Het 3D gebeuren laat een wisselend plaatje zien. Soms is de weergave echt heel goed en bij andere 3D films heeft het toestel last van crosstalk. Hopelijk kan Philips hier in de toekomst nog wat aan verbeteren mits firmware updates.
Ik ben zr tevreden met deze aankoop.

Heb jij ook een Philips 58PFL9955H?

Reviews door de redactie

Waarom niet gewacht op de nieuwe line-up van 3D tv? Of wilde per se een 21:9 verhouding?
21:9 lijkt me sowieso the way to go als je veel films kijkt. Niets irritanter dan die zwarte balken. Ik vind deze ook erg interessant en vraag me af waar alle andere merken blijven met 21:9!
Waarom wachten? Het toestel voldoet perfect aan al mijn verwachtingen. Tegen de tijd dat 3D volledig op punt staat dan koop ik mij de volgende editie van de 21:9. :)