1. Laagste prijs
    € 3.499,- bij HiFi Klubben
    Wacht je op een prijsdaling?
  2. Kenmerken | Gebruikersreviews
  3. Willen (25) Hebben (5)

Bekijk alle reviews

NAD T778 Review

21 februari 2025, laatste update op 21 februari 2025, 153 views Rapporteer
Product gekocht +1

Ik heb de T778 nu een kleine twee jaar in bezit en ben enorm tevreden. Het geluid is voor mij ongeëvenaard. Zowel muziek als surround films worden heel goed weergegeven. Mooie details en veel dynamiek (wellicht ook met hulp van de mooie B&W speakers).

Het display is erg mooi en zorgt ervoor dat het apparaat niet misstaat in de woonkamer. Weinig knoppen, een goed afgewerkte strakke vormgeving en het mooie display bij gebruik laten het goed passen in de woonkamer.

De prijs is uiteraard stevig en ook erg stabiel. Sinds de introductie is deze nog niet echt gedaald. Maar je krijgt wel waar voor je geld.

Pluspunten

• Fantáááááástisch geluid!
  • BLU-OS
  • Prachtig display
  • Dirac

Minpunten

• Bediening en instellingen

Eindoordeel

5 van 5 sterren (Uitstekend)
Ik heb de T778 nu een kleine twee jaar in bezit en ben enorm tevreden. Het geluid is voor mij ongeëvenaard. Zowel muziek als surround films worden heel goed weergegeven. Mooie details en veel dynamiek (wellicht ook met hulp van de mooie B&W speakers).

Het display is erg mooi en zorgt ervoor dat het apparaat niet misstaat in de woonkamer. Weinig knoppen, een goed afgewerkte strakke vormgeving en het mooie display bij gebruik laten het goed passen in de woonkamer.

Het instellen van het geluid met Dirac (3 geheugenslots) is even puzzelen om uit te vinden hoe het werkt. Maar als je de leercurve hebt overwonnen blijkt het een zeer goed werken systeem te zijn met verbluffend goede resultaten. Niet alleen kan je hiermee je geluid goed instellen op je kamer, je kan ook vrij snel metingen verrichten aan de invloed van de plaatsing van de speakers. Het Audyssey systeem van Denon/Marantz is wat gebruiksvriendelijker en makkelijker. Maar de mogelijkheden met Dirac zijn vele malen groter.

De bediening via BluOS is een groot pluspunt. Vanaf al je devices (inc. computers) makkelijke bediening van je systeem en al je bronnen onder handbereik. Ingebouwde koppeling met muziekservices zoals Spotify en Tidal, maar ook je eigen muziekbibliotheek vanaf je NAS zijn eenvoudig bereikbaar.

Het enige dat ik zelf wel eens mis is dat je niet snel en eenvoudig je geluidsinstellen kan aanpassen (denk aan de ouderwetse bass- of trebleknop) of goed kan zien of je afspeelt via Dolby, DTX of iets dergelijks. Maar dat is voor mij nog niet storend genoeg om een ster aftrek te doen
Beoordeel deze review: 0 +1 +2 +3

Heb jij ook een NAD T778?

Deel je ervaringen en help andere tweakers!

Schrijf review

Reacties

Sorteer op:

Weergave:

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn