Specificaties HTPC, 2 interne bays - Bekijk alle specificaties

Silverstone Lascala LC19S-R + Cardreader Review

Giem 29 januari 2011, laatste update op 29 januari 2011, 2.404 views

Silverstone Lascala LC19S-R + Cardreader

Pluspunten

• Strak uiterlijk
  • Afwerking
  • Koeling

Minpunten

• Prijs.
  • Niet compleet.
  • Had er voor de prijs, meer van verwacht.

Kwaliteit voeding Score: 4
In de doos
De kast komt in een vrij grote doos. Hierdoor is hij goed beschermt. In de doos ziiten nog twee losse doosjes, één met de voeding en een andere met het boekje en de pci(e) risers.

HTPC De doos

HTPC De inhoud

Uiterlijk
De kast is van voorkant buiten erg mooi vorm gegeven met geborsteld aluminium. De rest van de kast is 'gewoon' glad aluminum. Kast is wel iets minder stevig dan ik had verwacht van een dergelijke aliminium kast. Bij het neerzetten op de tafel stond de kast ook niet helemaal netjes recht en wiebelde wat. Dit vind ik wel tegenvallen voor een kast van meer dan 160 euro.

Aan de voorkant achter het klepje zit een kaartlezer en een opening voor een Slimdrive DVD spelen. Echter, deze opening is niet af te dichten. Nu ben ik niet van plan er een dvd speler in te zetten. Gevolg, een lelijke opening in mijn kast. Wederom erg jammer voor een kast van deze prijsklasse.

HTPC Voor

Inbouwgemakt en de opties
Het inbouwen van mijn m-itx bordje was erg eenvoudig en ging zonder problemen. Binnenkant van de kast is netjes afgewerkt. Nergens scherpe randjes of andere gebreken. De voelding is ook netjes voorzien van een beschermkapje. Deze voeding heeft ook een extra pluspunt. Hij is modulair, de kabels die ik niet nodig had kunnen er zonder problemen afgehaald worden.

HTPC Open leeg

De hardeschijf is ook eenvoudig te monteren. Hierin valt me ook tegen dat er in een kast van dit formaat maar plek is voor één HD. De ruimte is er wel maar de mogelijkheden tot het vastmaken niet. Een gemis, want er hadden makkelijk 2 of 3 HD's in gepast. Nu moet mijn SSD maar ergens tussen op de bodem liggen.

Wat erg goed uitgevoerd is in deze kast is de mogelijkheid van een PCI(-e) kaart. Het werkt eenvoudig en zit allemaal netjes en stevig in elkaar. Er wordt een setje mee geleverd voor zowel PCI als PCI-e. De laatste heb ik gebruikt voor een soundlaster x-fi kaart.

HTPC Binnen

Koeling
De koelmogelijkheden in de kast zijn er voldoende. Aan beide zijkkanten zijn twee bevestigings punten voor 50mm fans en aan de achterkant ook één. Eén fan wordt megeleverd, maar deze maakt voor mij teveel lawaai en kan niet geregeld worden.

HTPC Achterkant

Conclusie:
Het is een erg mooie en strakke kast voor in de huiskamer. Echter de prijs of de mogelijkheden is onvoldoende. Voor een kast van meer dan 160 euro hadden ze er of meer aandacht aan moeten besteden, dus met afdicht plaatje voor je slimline DVD slot, extra HD plekken maken, zorgen dat de kast recht staat en regelbare fans. De puntjes op de i. Of de prijs moet omlaag. Dan zou mijn advies zijn, zorg dat de kast echt compleet is voor 160 euro, dat is hij nu helaas niet en dat geeft toch een minder tevreden gevoel.

Heb jij ook een Silverstone Lascala LC19S-R + Cardreader?

Je zou eventueel een Silverstone SST-SDP08 kunnen kopen. Hiermee kun je 2 x 2,5" SSD / HDD op de plek van 1 3,5" HDD plaatsen. Dat heb ik bij mijn Silverstone ML02 ook gedaan. De SST-SDP08 kost maar €6 bij Alternate.
Dat ziet er wel goed uit.. maar met de prijs van de kast, had voor dat bedrag het er standaard bij geleverd.
Ik dacht altijd dat de LC19 in wit of zwart beschikbaar was maar het is dus aluminium of zwart. Heb zelf de ML02, wel tevreden mee maar het display hoefde voor mij niet (werkt met imon software zoals de meeste htpc kasten maar de driver/software is zoo ruk) dus ik twijfel om de ML02 te verkopen en voor deze LC19 te gaan... Maar ik vind ze beide erg breed (en diep), wel lekker laag.

[Reactie gewijzigd door Jazco2nd op 18 mei 2011 09:11]

Hey Giem,

Mag ik je iets vragen over de LC-19? Ik vraag me af of je een normale PCI-E videocard erin kunt stoppen. Met die superlichte Core i3 2100T kan je binnen de 150W blijven als je een 430GT neemt. Maar past die ook in die kast?

Ik dacht aan deze Sparkle Gt430 videocard voor het xbmc bitstreamen.

pricewatch: Sparkle SXT4301024S3LNMP

Wat denk jij? Alvast dank.

[Reactie gewijzigd door iBurger op 8 november 2011 19:14]