Specificaties Kit met 1 lens, 16,2MP sensor, GPS - Bekijk alle specificaties

Sony A SLT-A55L + DT 18-55mm SAM Zwart Review

technopeuter 6 februari 2011, laatste update op 6 februari 2011, 901 views

Sony A SLT-A55L + DT 18-55mm SAM Zwart

Pluspunten

• features als HDR, sweep panorama,
  • snelheid van de Autofocus
  • goede EVF
  • goed draaibaar en live LCD-scherm

Minpunten

• Met mijn bril kan ik niet de hele EVF overzien zo groot is deze
  • ruis in EVF
  • SD-slot aan de onderkant
  • karig in de accesoires (ook in de winkels is er weinig)

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 3
Snelheid en automatiek Score: 5
InleidingHeb de Camera nu 1 dag. ik ga niet uitleggen wat de camera kan omdat je daar mooie forumtopics en review al voor hebt.
toch ff snel dat mij aanspreekt :) :GPS, HDR-foto's, sweep panorama, 10fps( ik snap niet dat andere fabrikanten nu nog trots 3,7 fps op de doos van hun modellen durven zetten!) , kantelbaar en draaibaar scherm, 15 focuspunten, 16Mpixel sensor, AF in de body, Geen bewegende spiegel dus zeer snelle AF, Eenvoudige bediening bij het filmen, stereo mic-ingang, hot-hdmi(tijdens het filmen kan er een scherm aan!), waterpas in je zoeker; ja zeer veel info in de zoeker (lees: alles wat je ook op het lcd kunt krijgen...)

]In den Doosch: veel, heel veel kleine nietszeggende boekjes over de lens en camera, twee stukken zijn interessant, de handleiding in handig cameraformaat (A7 of zo) en een folder met de acc
Verder zaten er in de doos: cd-rom, camera, lens, lader, strap, usb-kabel en accu. Niet byzonder veel vind ik. :O

De accu moet 250 minuten :O aan de lader om van leeg helemaal op te laden, dit is natuurlijk behoorlijk lang als ik dit vergelijk met de andere accu's die ik heb (Panasonic LX3 en GS320)
Het is raadzaam een tweede accu te kopen aangezien deze maar max 350 foto's mee gaat!

Installatie: De accu en SD-card moeten aan de onderkant er in, niet handig, had liever gezien dat de sd-card aan de zijkant moest worden geladen. Zeker op een statief is dat niet handig.
Als de camera aan gaat dan vraagt hij om datum tijd en tijdzone. Wat meteen opvalt zijn de rijke menu's met foto's op de achtergrond.

Mijn eerste keer Hij is klein, wist je dat al? HIj heeft geen plaats voor mijn pink, maar dat is prima, ben geen andere DSLR langere tijd gewend dus dit wend wel. de autostand is behoorlijk auto, zeg maar dat er eigenlijk niks kan worden ingesteld, foto's zijn prima!
De ruis in de EVF viel me wel op, dit omdat het behoorlijk schemerde. Het schijnt dat de EVF wel meer info geeft als het heel donker is dan een optische VF!
Met filmen valt me op hoe handig de draaibare lcd is! logisch dat Canon dit ook op de 600D gaat zetten, ik wil niet meer zonder!

lenzen Waar ik benieuwd naar ben is of de oude ongecoate AFlenzen voor reflecties zorgen of juist niet met zo'n vaste spiegel!

Heb jij ook een Sony A SLT-A55L + DT 18-55mm SAM Zwart?

Onafhankelijk van de coating geeft de spiegel wat reflecties en ghosting in zeer grote contrastverschillen, aldus sommige reviews. Het is niet heel heftig, eigenlijk alleen zichtbaar op 100% crop en dus alleen in extreem contrast-rijke situaties. De coating van de lens heeft daar niets mee te maken.

Overigens, de diopter-instelling van de zoeker is bijzonder breed voor een dSLR (-4 tot +4 geloof ik) dus misschien kun je dat zonder bril, dan zie je meer?
Ik ben benieuwd! Ik heb de losse A55 body in bestelling staan ter vervanging van mn A550. De A550 gaat in de tas als backup :) .
Er zitten een hoop leuke futures op de A55 die zijn voorganger, de A550, niet heeft!