ICIDU Wireless Router 300N Review

peterberge 28 januari 2011, 9.092 views

ICIDU Wireless Router 300N

Pluspunten

• zeer snel
  • groot bereik
  • zeer constant en betrouwbaar
  • grote ondersteuningsrange voor verschillende kaarten

Minpunten

• niets noemenswaardigs voor deze lijst.

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 5
Ik heb deze router aangeschaft omdat ik mijn Pc op zolder heb staan. en omdat onze gateway zich op de begane grond bevind, kreeg ik van de wireless die we hadden een vrij zwak signaal. zeer onconstant en onbetrouwbaar. snelheid was ook laag.

Welnu, ik schafte deze router aan, met de eigenlijk daarbij horende 300n netwerk adapter. ik wist niet wat ik zag!! Internet tests gaven mij een ping van nog geen 40, ook ontving ik boven gewoon de mooie volle (theoretische) 300 mbit.

de snelheid en het bereik van deze router zijn voor mij ongekend, en zeer goed voor de prijs die je ervoor betaald. Ook handig dat er 5 netwerkpoorten opzitten, mocht je dat om een of andere reden willen, want de wireless doorvoersnelheid is al mega hoog. ik kreeg zelf nog een redelijk ontvangst op mijn galaxy S 2 verdiepingen hoger.

Ja, ik ben ZEER tevreden met deze wireless router, en dan zeker icm de 300n pci kaart.

een klein minpuntje, bij mij kon hij niet een ip opvragen van mijn gateway. deze moest ik dus eerst in de gateway opzoeken.
het is een kleinigheidje, maar ik vind het wel waard om te vermelden ;)

• ICIDU Wireless 300N PCI card

Heb jij ook een ICIDU Wireless Router 300N?

ik zij ook 300 (theoretische) mbit.
Ik wil vanavond wel even checken hoe hoog mijn daadwerkelijke snelheid is.

Verder kan de adapter met n en g tegelijk werken. kan je instellen: b, g, n en elke mogelijke combinatie ervan. :Y) dus b,g,n,b-g,b-n, en g-n
Ik neem aan dat dit antwoord wat je bedoeld. zelf heb ik erop kunnen werken met een G laptop, en mijn N computer dus..
snap ik what jij means? :P

Het is inderdaad wel vreemd: 4x vaste LAN = 100MBps, en Wlan = 300MBps

[Reactie gewijzigd door peterberge op 28 januari 2011 13:45]

Kan hij met 'N' en 'G' tegelijk werken?
(if you snap wat ik mean...)
Weet je zeker dat je de volledige 300Mbit haalt? Dat is namelijk (nagenoeg) onmogelijk.
Verbinding (Ethernet): 4x Ethernet 100Mbps
Dat is dan wel weer jammer :O
andere firmwares mogelijk?
In ieder geval geen DD-WRT.
Sorry maar ik heb echt niets aan deze review. Zou je test resultaten kunnen plaats van de router? ik heb hem zelf ook en haal helaas nog maar 6mb/s terwijl ik normaal 15mb/s haal over internet.

Denk dat ik maar iets anders ga halen.
Waarom geef je zelf dan geen review of vul je op zijn minst de scores in. Nu lijkt het een perfect router qua waardering.
Ik heb deze router ook aangeschaft en ik moet zeggen dat de prestaties niet slecht zijn voor een B-merk router. Helaas blijkt het schedulen van de rechten voor het internet niet 123 te realiseren te zijn. Ben nog steeds zoekende naar een fatsoenlijke handleiding hier voor. Iemand tips ?
Deze router heb ik ook aangeschaft maar bij mij is het signaal sterkte niet echt goed te noemen. 1 verdieping hoger is nog maar een kwart van het signaal over. Zelfs mijn oude wireless router was beter en die heeft maar 1 antenne....heb ik soms een instelling gemist?
"alle waar naar zijn geld" is ook hier van toepassing. Als je de prijs vergelijkt met de routers uit het december blad van computer-totaal betaal je 3 tot 5 maal zoveel voor een router. De melding van guidonno dat er 4x100Mbit wired lan in de specificaties staat is fout.
HET IS ECHT 1Gbit of 1000Mbit. staat op de doos en en ook bij de specs van www.icidu.com.Volgens mij is de router zijn geld meer dan waard. Elke wifi router is afhankelijk van de plaats. 20 cm kan al het verschil maken van 20 naar 70%
Ik zou nog metingen in gaan voeren, en krijg hier vanavond mooi de gelegenheid voor. ik laat het jullie nog weten :)