LG L204WT Review

terradigitalis 30 oktober 2006, 200 views

LG L204WT

Pluspunten

• Mooi helder beeld voor een scherpe prijs.

Minpunten

• De voet is wat simpeltjes en de backligt is niet in te stellen.

Het is een leuke monitor, het enige nadeel is dat je niet zelf de intensiteit van de backlicht kan instellen.
De monitor voet is wat simpel maar een echt goede voet is zo te koop.
Er zijn kleurafwijkingen gerapporteerd, maar dit is goed te corrigeren en het komt naar mijn testen door de videokaart, op analooge aansturing was hij heel lichtjes te rood maar met een digitale aansturing heb ik geen kleurverschillen meer.
In een donkere kamer heb je wat last van backlight bleeding, dit is zeker te zien bij films met een zwart randje boven en onder her beeld ( film is 16:9 en scherm is 16:10) maar bij desktop gebruik valt het zeker niet op.
Ik vindt het een mooi scherm voor zijn prijs en de kleuren zijn redelijk te noemen. voor mij is het een overbrugging tussen mijn logge oude CRT en mijn aan te schaffen SED scherm (als deze ooit komt).
Photoshoppen is te doen bij een goed ingeregeld scherm maar zo uit de doos zou ik er niet aan beginnen.

Heb jij ook een LG L204WT?