Specificaties 16GB SDHC - Bekijk alle specificaties

Adata SDHC 16GB Class10 Review

Authentis 22 juli 2011, 2.193 views

Adata SDHC 16GB Class10

Pluspunten

• Goedkoop
  • Geen enkel probleem bij single shot opnamen qua snelheid.
  • Betrouwbaar gebleken bij gebruik in camera alleen

Minpunten

• corrupted bij gemengd gebruik (wellicht kaart niet aan te rekenen)

Eigenlijk geen review (heb de kaart net uitgepakt), meer een 'warning' voor fotografen die van plan zijn de kaart aan te schaffen. Te laat kwam ik er achter dat deze kaart ongeveer de slechtste reviews heeft van enig electronisch product dat ik ooit aanschafte.

Ik verwijs hiervoor naar de reviews op Amazon:

Op dit moment werkt de kaart in mijn Nikon D7000, maar ik wil hem alleen als backup card inzetten (D7000 heeft 2 SD slots): Gezien de vreselijke score is dat voor dit moment het enige dat ik durf.

Update na 2 uur gebruik:
na wat foto's en downloaden en plaatsing van kaart in de PC geeft Win7 nu aan dat de kaart gescand moet worden op fouten. Resultaten geef ik later.

Update na half jaar gebruik:

Hoewel Win7 x64 blijft aangeven dat de kaart problemen heeft, blijken deze niet onoverkomelijk. Wel heb ik bij gemengd gebruik (dwz: dat ik soms de PC en soms de camera weg laat schrijven naar de kaart) problemen dat directories corrupted raken. Echter: bij gebruik in mijn camera blijven de NEF (raw) bestanden te allen tijde in orde. Er is wel een duidelijk verschil qua snelheid met mijn Sandisk extreme 4GB, maar dat is alleen bij continuous shooting te merken.
Kortom: ik durf nu de kaart in te zetten als basiskaart voor mijn raw bestanden, en de extreme als backup te gebruiken (dan maar jpg)

Heb jij ook een Adata SDHC 16GB Class10?

Vreemd dat je al een review geeft voordat je eigenlijk pas hebt ervaren wat de kaart voor je doet. Ik zou zeggen probeer de kaart eerst zelf eens een tijdje uit en pas dan de review aan!.
Je moet niet altijd op het (negatieve) oordeel van anderen af gaan.
Ik gebruik precies zo'n kaart als expansion in mijn Creative Zen en heb nog nooit problemen er mee gehad. Voor mij is de kaart veel geheugen-weinig geld dus precies goed. Ik heb er ook zeer veel verkocht in de winkel en kan zeggen dat ze eigenlijk nooit terugkomen (alles komt wel eens een keer terug, electonica en aanverwante zaken gaan stuk... altijd).
Als je je brood moet verdienen met de info die je op de kaart opslaat is het misschien niet de beste keus om voor een "goedkope" kaart te gaan. Een gemiddeld Sandisk-kaartje vergelijkbaar met deze van Adata is al snel 2x zo duur. En dan koop ik liever een 32GB Adata voor de prijs van een 16 Sandisk als extra opslag in mijn portable audiospelertje.
Dag HoppyF,
ja doe ik meestal niet, maar als fotograaf weet ik dat je, als je je reportagefoto's verliest niets ze kan vervangen. Vandaar de warning. Ik zal het even expliciet aanpassen in de review..

Ik ben heel benieuwd naar andere gebruikerservaringen, maar zag hier niets op Tweakers. De reacties op Amazon zijn niet van een enkele gebruiker overigens..