Adata SDHC 16GB Class10 Review
Eigenlijk geen review (heb de kaart net uitgepakt), meer een 'warning' voor fotografen die van plan zijn de kaart aan te schaffen. Te laat kwam ik er achter dat deze kaart ongeveer de slechtste reviews heeft van enig electronisch product dat ik ooit aanschafte. Ik verwijs hiervoor naar de reviews op Amazon: http://www.amazon.com/Dat...y-16GSDHC10/dp/B002MEGATM Op dit moment werkt de kaart in mijn Nikon D7000, maar ik wil hem alleen als backup card inzetten (D7000 heeft 2 SD slots): Gezien de vreselijke score is dat voor dit moment het enige dat ik durf. Update na 2 uur gebruik: na wat foto's en downloaden en plaatsing van kaart in de PC geeft Win7 nu aan dat de kaart gescand moet worden op fouten. Resultaten geef ik later.
Pluspunten
Goedkoop Geen enkel probleem bij single shot opnamen qua snelheid. Betrouwbaar gebleken bij gebruik in camera alleen
Minpunten
corrupted bij gemengd gebruik (wellicht kaart niet aan te rekenen)
Eindoordeel
Ik verwijs hiervoor naar de reviews op Amazon:
http://www.amazon.com/Dat...y-16GSDHC10/dp/B002MEGATM
Op dit moment werkt de kaart in mijn Nikon D7000, maar ik wil hem alleen als backup card inzetten (D7000 heeft 2 SD slots): Gezien de vreselijke score is dat voor dit moment het enige dat ik durf.
Update na 2 uur gebruik:
na wat foto's en downloaden en plaatsing van kaart in de PC geeft Win7 nu aan dat de kaart gescand moet worden op fouten. Resultaten geef ik later.
Update na half jaar gebruik:
Hoewel Win7 x64 blijft aangeven dat de kaart problemen heeft, blijken deze niet onoverkomelijk. Wel heb ik bij gemengd gebruik (dwz: dat ik soms de PC en soms de camera weg laat schrijven naar de kaart) problemen dat directories corrupted raken. Echter: bij gebruik in mijn camera blijven de NEF (raw) bestanden te allen tijde in orde. Er is wel een duidelijk verschil qua snelheid met mijn Sandisk extreme 4GB, maar dat is alleen bij continuous shooting te merken.
Kortom: ik durf nu de kaart in te zetten als basiskaart voor mijn raw bestanden, en de extreme als backup te gebruiken (dan maar jpg)
Reacties (3)
Je moet niet altijd op het (negatieve) oordeel van anderen af gaan.
Als je je brood moet verdienen met de info die je op de kaart opslaat is het misschien niet de beste keus om voor een "goedkope" kaart te gaan. Een gemiddeld Sandisk-kaartje vergelijkbaar met deze van Adata is al snel 2x zo duur. En dan koop ik liever een 32GB Adata voor de prijs van een 16 Sandisk als extra opslag in mijn portable audiospelertje.
ja doe ik meestal niet, maar als fotograaf weet ik dat je, als je je reportagefoto's verliest niets ze kan vervangen. Vandaar de warning. Ik zal het even expliciet aanpassen in de review..
Ik ben heel benieuwd naar andere gebruikerservaringen, maar zag hier niets op Tweakers. De reacties op Amazon zijn niet van een enkele gebruiker overigens..
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn