Sony Vaio FE31H Review

SoeperKees 29 oktober 2006, 1.554 views

Sony Vaio FE31H

Pluspunten

• Prachtig helder beeld
  • Snelheid
  • Geluid productie
  • ASIO ondersteuning!!!! wauw wat een verrassing voor een producer is dit echt een must.
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Voor geinstalleerde software! gadverdamme
  • DVD drive die het niet doet, wat gewoon software fout was en er waren meer mensen met het zelfde probleem.
  • MCE sony's editie
  • Nu ik deze review getypt heb, heb ik toch wel zweterige handjes en een warme schoot.

Ik heb mijn fe31h besteld bij 4launch. Prima shop maar dat is een andere survey :)

Toen ik hem kreeg zat hij in een mooie sony vaio doos en niet een of andere goedkoop kartonnen ding.

Snel alles uitpakken en kijken wat ik er allemaal bij krijg, nou dat viel me best tegen, geen een cd?! hmm vreemd maar goed.

Ik sluit de laptop aan op het netstroom en zet hem aan. Paar gegevens invullen zoals naam van de laptop etc. En ik zat in Windows MCE.

Werd toen echt overdonderd door popups van programma's die allemaal dingen van me wouden, backup tool dit recovery cd dat AAAH!! dat eindelijk weg geklikt te hebben ben ik wat gaan kijken wat er op stond.

Mijn god wat een software (lees rotzooi, in mijn ogen!!) 10 vaio software producten en nog meer software producenten met hun stukje software zucht.....

Ik dacht laat is zien hoeveel processen er nou draaien als ik opstart, dat bleken er 63 te zijn! ha hoe kun je dit nou verkopen aan een klant die niet veel van computers af weet en die verwacht een snel systeem voor 1288 euro?!
Ik was echt verbaast, toen ben ik maar wat aan het deïnstalleren geslagen dat hielp al aardig.

Aangezien hij nog niet de programma's bevat die ik wil moest ik die er dus nog opzetten, zoals Office 2003. Ik doe de cd in de lade en er gebeurde niets, hmm vreemd. Kijk bij Mijn computer en zie daar totaal geen dvd drive. Snel naar systeem eigenschappen, en zie dat er een fout bij de dvd drive is. Nou lekker nog maar net en de drive nu al stuk?
Opnieuw opstarten en een bootable cd er in, dat doet ie prima gelukkig dus hij is niet stuk.
Naja dan maar via het netwerk wat programma's installeren. Ik stel alles in zoals het moet, en kom totaal niet op me thuis netwerk. Wat nou weer.
Alles na gaan en kom een paar vreemde dingen tegen, kan me eigen pc en vaders pc pingen, maar niet me eigen ip?? Vreemd.
Dan maar is kijken of me gedeelde mappen kan komen, ook niet! wat is hier toch aan de hand. Het zal wel aan mijn netwerk liggen eerst even weg.

Die middag had ik afgesproken om met een vriend een opzet te maken van een website. En daar had ik met de zelfde problemen de kampen, dus het ligt aan me laptop/software. Na lang gekloot wou het nog steeds niet lukken, zolang zitten pluizen dat de hele middag om was. Nou lekker.

Thuis de driver map gebackupped en geformatteerd en me eigen OS er op gezet.
Heerlijk eindelijk van al die rommel af :) eindelijk een snelheid waarmee je tevreden kan zijn.

Dan de drivers, hmmm raar hoor normaal zou je alles mooi stap voor stap zonder problemen ze kunnen installeren maar niet bij sony vaio blijkbaar....
Na wat gevogeld heb ik alles geïnstalleerd behalve het modem en de audio. Nou dit was me weer een vaio moment :(

Met geen mogelijkheid kreeg ik de audio drivers er op want volgens hem had ik niet de hardware die deze drivers nodig hebben.
Na een hele zoek toch over GoT en de rest van het internet, ben ik toch tot een oplossing gekomen.
En dat staat hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1171911

Zo nu heb ik genoeg getypt op en over de fe31h laptop

Heb jij ook een Sony Vaio FE31H?

Ik moet heel eerlijk tegen je zijn maar ik vind dit nou niet echt een denderende goede survey..

En al die woorden waar meeral over software en zo gerant wordt zie ik amper iets terug over het produkt zelf...

bijvoorbeeld :

mobiliteit en accuduur
prestaties
ergonomie
prijs..

zeg maar alle punten die zo'n beetje belangrijk voor een survey zijn en waarvoor je ook een waarde mag geven en ook gedaan hebt.

Mensen willen graag lezen.. hoe de bouwkwaliteit van de laptop is hoe het scherm is hoe lang de accu meegaat en wat er allemaal opzit.. denk dat niemand hier zit te wachten op wat voor soort software eropzit(9 van de 10x is dat toch dezelfde soort meuk bij merk computers) en of je je netwerk wel helemaal goed kon aansluiten..

Dat er geen fotos bijzitten kan ik nog wel inkomen en aanvaarden bij een survey maar dat je zo'n beetje alles vergeet wat er toe doet.. tja.. no hard feelings of zo maar dat is echt geen goede survey misschien kan je hem nog een keer overdoen.

sorry moest er even nog wat bijzetten.

na een beetje naar je informatie gekeken to hebben zie ik dat je al 5 andere surveys gemaakt hebt.. die allemaal nogal.. sumier en weinig info bevatten en zie dat mensen dat ook zeggen in bijna alle surveys die je gemaakt hebt.

Je mag kritiek en info van mensen hier best wel aantrekken hoor en er bij de volgende survey rekening mee houden.

nou ja thats all ga naar bed..
Op zich heb je daar een punt, maar ik wou mijn ergernis wel even kwijt :)

En de punten die er toe doen, zoals jij zegt, staan bij de Pos/Nega Eigenschappen.

Het verhaal zie ik altijd wat de gebruiker mee heeft gemaakt en ondervonden heeft.
Maar ik zou inderdaad wat meer over de rest geschreven hebben ipv de software.

Ik was ook van plan om foto's er bij te doen, en die zitten er nu dus ook bij.

Over de andere survey's moet ik je bekennen dat ik die niet terug kijk. Ben er nu ook pas achter gekomen dat er maar een klein linkje staat dat er een reacties op terug zijn gekomen...ik zal mijn vorige survey's terug kijken....
heb al gezien dat 2 van de 5 surveys geupdate zijn ben toch beetje blij dat je het advies toch aangenomen hebt.. het is ook echt niet persoonlijk bedoeld of zo hoor, maar denk wel dat mensen gewoon recht hebben om goede duidelijke surveys hier op tweakers.net te lezen.

Ik hoop dat je deze ook een beetje update eigelijk maar ja dat is aan jezelf natuurlijk. Het is wel duidelijk uit die andere 2 surveys die je geupdate hebt dat je het echt wel kan. En foto's erbij ook nu mooi hoor O+