Toshiba Satellite A100-683 Review

walsumhof 1 mei 2007, 250 views

Toshiba Satellite A100-683

Pluspunten

• ergonomie (half afgerond prettig voor je polsen, typt ook erg lekker),
  • glare scherm 1280x800, toch wel stuk mooier dan m'n ouwe tecra
  • alles ziterop - kaartlezer, bluetooth, wifi, 1394

Minpunten

• accu is #$% - zal echter meer aan de graka liggen denk ik
  • fan springt snel aan en is niet bepaald geluidloos - zal ook wel aan de graka liggen

Een betere laptop kun je onmogelijk voor dit geld krijgen (e999) gezien de features en vergeleken met de concurrentie (asus/zepto/hp)

Niets dan lof eigenlijk op 2 puntjes na: de gebruiksduur van de accu is slecht (max 2uur) en het fannetje maakt naar mijn idee teveel herrie.

Erg goed is de beeldkwaliteit en de geluidsweergave; de laatste kan flink opgeschroefd worden zonder noemenswaardige vervorming - zelfs van bass is enige sprake wat gezien het formaat van beide speakertjes opmerkelijk is.

Overall prima geschikt als (game)desktop vervanger

Update: na een aantal maanden gebruik is de 'click' uit het linker muisknop veld verdwenen. Dit heeft me doen besluiten de bouwkwaliteit 1 punt naar beneden te waarderen. Naast deze heb ik nl nog een toshiba tecra (3jr oud) die mechanisch nog in perfecte conditie is.

Heb jij ook een Toshiba Satellite A100-683?