Viewsonic VP2030b Review

bboy66 24 oktober 2006, 257 views

Viewsonic VP2030b

Pluspunten

• Zeer goede kleurweergave. Prima helderheid en contrastweergave. Monitor is goed de calibreren. Meegeleverde software is goed op de monitor afgestemd. Goede prijs/kwaliteits verhouding.

Minpunten

• Afwerking laat de wensen over, te grote voet. Geen gamma instellingen.

Ik heb deze monitor nu ca 4 maanden en ik heb er nog steeds geen minuut spijt van ! De kleurweergave is bijzonder goed, wat bij veel schermen nog wel eens te wensen overlaat. Ook is de
contrastratio icm de helderheid prima op elkaar afgestemd.
De contrastratio van 1000:1 leidt tot een goede grijstonen weergave. Het zwart mag wel iets dieper zwart zijn !
De bouw van de monitor is voor verbetering vatbaar. De voet is veel te groot en lomp. Het panel is goed afgewerkt met dunne randen. Ook kun je met de monitor redelijk goed gamen, maar daar is deze niet voor gemaakt en dat zie je uiteindelijk ook wel terug, maar ik moet zeggen dat het me erg meevalt.
Deze monitor is bijzonder goed geschikt voor foto en video bewerking en grafische programma's als autocad.

Heb jij ook een Viewsonic VP2030b?

Is deze voet met 4 poten of met 2? Ik heb zelf nog de VP201b, en deze heeft 2 poten. Die met 4 is echt afzichtelijk. Kan je anders niet bellen naar ViewSonic of ze evt. een 2poots voet los verkopen?
Gaaf man zo'n voet, straalt degelijkheid af.

Viewsonic keep up the good work