Archos 70 Internet Tablet Zwart - Reviews

Specificaties 7" • 800x480 • 8GB • Android 2.2 - Bekijk alle specificaties

Archos 70 Internet Tablet Zwart Review

treinentom 13 januari 2011, laatste update op 13 januari 2011, 4.722 views

Archos 70 Internet Tablet Zwart

Pluspunten

• Scherm
  • Speakers
  • Camera
  • Android

Minpunten

• Geen 3G
  • Oordopjes

Ten eerste, bedankt Archos voor dit geweldige Tablet. Waarom zou je nog een iPad kopen, als je een vergelijkbaar, meer handzaam model voor de helft van de prijs kan kopen?
Maar goed dat ter zijde.

Uitpakken
Je krijgt van Archos een compact doosje, het is bijna precies het tablet. We vinden een foto op de doos, en het Android robotje. Als we de doos opendoen, dan zie je gelijk het Tablet liggen. Op het eerste gezicht oogt het zeer mooi maar daar komen we later op. Onder de tablet ligt de handleiding, en je krijgt ook nog oortjes mee van Archos.

De Archos zelf
De Archos ziet er mooi uit. 7'' ligt lekker in de hand. Het zou niet gelijk de schoonheidsverkiezing winnen, maar het is zeker niet slecht. Aan de achterkant van het tablet zit (zeer handig) een steuntje. Zo kan je hem gewoon op tafel zetten als je bijvoorbeeld film wil gaan kijken. Op de achterkant staat ook het Archos logo. Aan de zijkant zit een 3,5mm aansluiting, een HDMI aansluiting en de aan-uit knop.

Prestaties
De 1GHz processor is prima om mee te werken. Hij runt zo'n beetje alle Apps prima. Alleen is er bij de live-wallpapers een klein beetje schok te bekennen, maar verder gaat alles prima. Ik gebruik hem zelf voor school, want het is erg makkelijk als je al je boeken in dit kan verwerken. De beeldkwaliteit is niet zo goed als bijvoorbeeld bij de Galaxy Tab. Maar prima voor het lezen van boeken, en af en toe een spelletje. Het touchscreen is goed, wat in tegenstelling staat tot het scherm van De Archos 7 Home Tablet. Gelukkig capacitief, dus reageert lekker snel.

Software
Met Android 2.2 kunnen we alle apps draaien. In ieder geval die Archos in zijn eigen marketplace heeft gezet. want hij heeft geen 3G, en dus zijn er apps die dat nodig hebben weggelaten. Toch is er nog keuze uit duizenden applicaties, dus je hoeft je voorlopig niet te vervelen.

Accesoires
Bij onze Archos kregen we alleen een oplader en euroshopperkwaliteit oordopjes mee. Ik denk dat Archos hier wel wat meer aandacht aan had kunnen besteden. Als ze 10 euro meer hadden gevraagd, hadden ze er betere oordopjes bij kunnen doen die het geluid wl weergeven in plaats van herrie en een enorme ruis te creren. Maar goed, over-all is dat niet echt een groot probleem.

De prijs van dit tablet is zeer schappelijk. Voor 230 euro heb je een prima 7'' tablet waar je lekker mee kan internetten. Er bestaat een 250GB versie maar ik begrijp het nut van 250 gigabyte niet zo erg. Maar dat zal wel aan mij liggen. Al met al is dit een prima -goedkoop- alternatief voor een iPad of Galaxy S.

Heb jij ook een Archos 70 Internet Tablet Zwart?

Positieve eigenschappen...
Het scherm waar je niks over zegt, behalve 'capacitief'
De speakers waar je niks over zegt? De camera waar je niks over zegt?
Tevens is die camera van een kwaliteit te vergelijken met Trust webcammetjes O-)

Tevens zit er nog wel meer in de doos dan de Archos en oordopjes..
Te denken aan een oplader / opzetstekkertjes / boekjes / micro-usb kabel ;)

Negatieve eigenschappen, geen 3G noemen, is een beetje weird...
Dat weet je van te voren namelijk dus waarom je dat negatief gaat noemen?

Zo 'mis' ik ook een GPS? Een hogere resolutie scherm? Een full-sized USB-poort?
Maar ik heb ervoor gekozen omdat allemaal niet nemen in de vorm van deze tablet..
Dat noem ik dan toch ook niet negatief...

Voor de rest kan er nog wel wat bij in de review...
- Mini-HDMI poort bijvoorbeeld / media die je afspeelt / wat voor eBooks lees je /
hoe is de batterijduur in de praktijk / last van reboots / snelheid van het toestel..
Dat kan allemaal wel wat uitgebreider / ontbreekt volledig
Waarom is de iPad 2 keer zo duur als deze tablet? Je krijgt waarvoor je betaalt!

De Archos 70 heeft de helft van het geheugen, de helft van het scherm, een fractie van de Apps, een fractie van het geluid, een fractie van de bediening, ...

Het is een leuk begin, maar ik denk dat we moeten wachten tot de Archos 100 (met een tablet-proof Android 3) voordat het wat is.
Heb je last van het geheugen? Ken je Android en iOS?

De helft van het scherm? Daar kies je toch zelf voor, anders neem je 'n Archos 101

Een fractie van de Apps, haha 8)7

Fractie van het geluid? Durf wel te zweren dat de frontspeakers
op de Archos beter zijn dan het kleine mono-speakertje op de iPad

De bediening, jongen jongen jij weet niks beter
Vandaag de archos 70 aangeschaft. Hierop draait android 2.2.1 (dat is froyo toch?). Heb die .apk geinstalleerd, maar ik krijg de foutmelding:
cannot instal google applications. this progam only works for eclair.

Iemand een idee wat ik moet doen?
Moet je een 2.2.1 .apk installeren. Eventueel kan je rooten met z4root (google is your friend voor de download), indien het niet mogelijk is door rechten :O .