Asus M2N 1394 Review

Gamefreak64 21 oktober 2006, 470 views

Asus M2N 1394

Pluspunten

• Asus kwaliteit
  • Uitbreid mogelijkheden
  • Overzichtelijk
  • Stabiel

Minpunten

• Tott nu toe : GEEN

Layout Score: 4
Ik heb dit moederbord onlangs gekocht ivm aanschaf complete nieuwe pc :

AMD ATHLON64 X2 3800+
ASUS M2N,NFORCE 430,SATA II,DUAL CHANNEL
WD 250GB SATA II,7200 RPM
LG DVD SPELER ( 16X )
LG DVD BRANDER, DUAL LAYER, 16X48
AOPEN H600B KAST,400W
ASUS NVIDIA GEFORCE 7900GS,256 MB,DUAL DVI,CLOCK 1,4 GHZ
2X 512MB TWINMOS,DUAL CHANNEL, DDRII

na alles geinstalleerd te hebben,geen leven uit te persen,bleek voeding questie te zijn (voeding te zwak)
heb de voeding weten te ruilen met me vaders pc,480w EnerMax.
Alles werkt perfect, op me HDD na, had eerst een Maxtor 250gb PATA schijf, en de MAXTOR SCHIJVEN WERKEN NIET SAMEN MET NFORCE 4 CHIPSETS(!)
dus heb HDD geruild met een WD 250gb SATAII schijf.
Nu alles geinstalleerd en alles werkt perfect,geen onstabieliteit, alles loopt lekker vloeiend.

Over ondersteuning:

Goed, genoeg cdrom's voor drivers etc.
Heb ook ASUS cd mapje gekregen,waar je je driver cd's in kan doen.

Layout:

Goed overzichtelijk moederbord, zonder ''poespas''

Prijs : 78 euro ,, dus redelijk

Ben dus zeer tevreden, en zeker geen miskoop!

Heb jij ook een Asus M2N 1394?

(Layout)

Ik heb zelf geen ervaring met het bordje maar met mijn A8N-SLI (en vele andere mobos) zit de northbridge erg ongunstig bij de PCI-e sloten.
Daarom zijn grote kaarten onmogelijkt te plaatsen icm met de Zalmankoeler op mijn northbridge. (7600Gs + V700 gaat net)

Op dit bordje zit het PCI-e slot zowiezo al erg laag en wordt alles op het bordje passief gekoeld met lage heatsinks. Voor de mensen die met stockkoelertjes geen genoegen nemen heel netjes lijkt me.

En over die Maxtors ... Die moeten sinds februari dit jaar toch allemaal goed zijn? (dan blijven het nog altijd ondingen die veel te snel kapot gaan, maar ze zouden wel moeten werken)