Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Cordless Desktop MX5000 Laser Review

dirkjesdirk 9 februari 2008, 3.390 views

Logitech Cordless Desktop MX5000 Laser

Pluspunten

• Fraai uiterlijk
  • Scherm
  • Ergonomie
  • Goede muis!

Minpunten

• vanwege connectieproblemen feitelijk onbruikbaar

---> IK RAAD IEDEREEN ERNSTIG AF OM DEZE SET TE KOPEN !!!
(onderbouwing hieronder)

Ik heb inmiddels 3 exemplaren versleten en het grote probleem van deze set is de verbinding. Die is gewoon niet goed te krijgen. Drie verschillende exemplaren op 3 verschillende PC getest. Steeds kwamen de volgende problemen terug.

Random disconnects van of muis of toetsenbord en forse lags. Maximale afstand tussen dongle en muis tobo is te klein, zodat een verlengsnoer noodzakelijk is. Uit standby krijg je standaard een dubbele aanslag (altijd wwww.nu.nl en ttweakers.net :(). Soms blijft een toets hangennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn, etc. De enige oplossing is meestal om de dongle eruit te trekken en opnieuw te plaatsen. Het voordeel van dat verlengsnoer is dat je in ieder geval niet steeds onder je bureau moet kruipen.
De laatste tijd heb ik er ook last van (bij 2 sets) dat de hele BT functionateit uitvalt. Ik kan nog wel typen, maar de dongle wordt niet meer als BT apparaat herkent. Incoontje in systray is rood.

Feitelijk is dit dus een onbruikbare set. Gelet op de prijs is het onbegrijpelijk dat Logitech hier geen oplossing voor verzorgd. Op internet en de surveys hieronder blijkt namelijk dat ik bepaald niet de enige ben met dit probleem.

Ik kan niet anders dan tot de onomstotelijke conclusie komen dat dit geen indiviueel probleem is. Vandaar mijn oproep aan het begin om deze set NIET te kopen.

NB: ik heb vele producten van Logitech en ben een fervent gebruiker van hun muizen. Heb al met vele soorten geknaagd. Over het algemeen is mijn ervaring met deze fabrikant prima. Het gaat er mij ook niet om om Logitech te bashen ofzo.

producten die wel goed werk(t)en bij mij:
- Pilotmouse
- Pilotmouse optical
- mouseman (original)
- mouseman iFeel
- cordless mouseman (1)
- cordless mouseman (2)
- cordless mouseman optical
- MX700
- MX900 (ook BT, maar nooit problemen gehad!)

Edit: beide sets zijn inmiddels buiten gebruikt. 1 heb ik er al weggegooid. In de plaats daarvan overgestapt op een MX3200. Zie mijn review daarvan: http://tweakers.net/productreview/6187
Alleen de muizen zijn nog in gebruik. Een positief woord daarover: die zijn perfect. Gebaseerd op de Mx1000 alleen dan met BT verbinding. Cennectie via de interne BT dongle van mijn laptop: geen enkel probleem :9

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop MX5000 Laser?

Dank je, de negatieve score in de review is prima onderbouwd en het scheelt mij in ieder geval een miskoop. Ben zelf qua functioneren tevreden gebruiker van de Logitech LX 500 (IR verbinding) en wilde overstappen naar BT voor het grotere bereik (haal nu zo'n 3 meter). Niet doen dus is je advies.
Een BT desktopset is prima (van Microsoft of een andere variant van Logitech), maar neem niet de MX5000.
Ik heb zelf ook een BT set van logitech, maar die drivers zijn gewoon slecht en nemen veel resources in. Soms is het echt een ramp, volgende keer weer gewoon met draad! Het toestenbord doet het over het algemeen wel goed door een muur, maar de muis een HEEL stuk minder.
Op zich zijn de cordless desktops van Logitech normaal gesproken prima. Ook de versies die op BT werkten, zoals de oude MX900. Daar heb ik zeker 2 jaar met veel plezier op gewerkt. Het enige was bij de set een lichte vertraging vanuit standby, maar dat is inherent aan bluetooth en niet echt hinderlijk.
Ik heb zelf ook zitten denken aan deze set, maar ik ben nu blij dat ik de MX3000 heb gekozen. Deze heeft geen connectieproblemen Ún een lasermuis :).
Zojuist voor de aardigheid nog eens zitten proberen, maar ho maar: nog steeds een baggerverbinding. Gelet op de reviews die de afgelopen tijd zijn geplaatst geen verrassing.
Wel verbijsterend om te zien dat logitech dit ding nog steeds verkoopt 8)7
Ik heb de zelfde set... Ik heb de driver van mijn computer af gegooit, en nu doet hij het prima. Ik heb sinds dien nog geen een keer een storing gehad.:P
Ik heb ook een tijdje met Bluetooth devices problemen gehad. Dan heb ik beslist op IVT Bluesoleil aan te schaffen (nu is het gratis!), ik moet zeggen, mijn problemen waren meteen opgelost! Vanaf het apparaat aanging werkte het binnen de seconde :D

[Reactie gewijzigd door Dima_2005 op 10 februari 2008 10:26]

Ja ook ik heb zo 'n set. gek word je ervan. Zet je PC aan doet je muis het niet. En dat gebeurt iedere keer alsje de PC aanzet dus. Gebeld met Logitech en daar weten ze van het probleem af. De service is echt top van Logitech. Heb spijt dat ik deze set hebt gekocht. Heb ook een LX700 desktop staan in 1 woord "Perfect". Maar ja 150 euro gooi je effe niet zo snel in de vuilnisbak dus gaat de ergens maar effe door. En ja ik heb alles geprobeert. Wel en geen software. En noem maar op. :(
Top review Dirk. _/-\o_ Was ik effe vergeten te zeggen 8)7
Lijkt me duidelijk....goede review :)
Ben inmiddels wel benieuwd of de MX5500 revolution dit probleem ook heeft of dat het nu echt is verholpen.