Linksys WRT160NL Review

FrankHe 19 juli 2011, 935 views

Linksys WRT160NL

Pluspunten

• Door huisgenoten goedgekeurde vormgeving.

Minpunten

• (Het ding is gewoon stuk) Na een paar weken uit geweest te zijn werkt het miraculeus als een zonnetje, raar.

Beheerbaarheid Score: 4
(zie update)

Mogelijk dat ik een defect exemplaar heb ofzo maar dit ding is echt een drama. Dit model werd mij aangeraden door de mensen van Paradigit. Nieuw uit de doos, 'Verplichte' CD-rommel, duurt allemaal veel te lang en weer een onnodige softwareinstallatie op mijn machine. Naar de webinterface om het nog een keertje dunnetjes over te doen. Ik wil een port forward aanmaken naar mijn NAS, hoe ik het ook probeer, de forwarding 'werkt niet'. Even voor de duidelijkheid, het is niet de eerste keer dat ik een router configureer. De management interface lijkt ook niet altijd lekker te reageren.

Vervolgens maar wat surfen dan, gaat niet echt lekker vlot. Ik doe een ping van mijn client die bedraad is aangesloten naar de router en zie gemiddeld 17 ms idle, opmerkelijk want ik had hier iets van 0.1 ms verwacht, maar goed. Even een filmpje bekijken op YouTube alles hapert en doet, de ping wordt gemiddeld 3500 ms. Ik val van mijn stoel. Deze Linksys by Cisco WRT-160NL gaat terug naar de winkel, wat een rot ding.

Update
Na het apparaat een paar weken uitgezet te hebben ben ik hem weer gaan aansluiten en warempel hij werkt nu als een zonnetje. Warm booten en koud booten bleken geen zin te hebben. 24 uur uit gaf ook geen resultaat, maar een paar weken uitzetten geeft onverklaarbaar wonderbaarlijke resultaten, ik snap er niets van. Het is nu snel met lage pingtijden tussen bedrade computer en de router, prima WAN performance, echt een wereld van verschil met voorheen. Maar een verklaging heb ik er niet voor.

DD-WRT
Ah fijn, het staat er op, nu de kloksnelheid wat omlaag gezet en het zendvermogen terug zodat het allemaal wat koeler en betrouwbaarder gaat lopen.

Heb jij ook een Linksys WRT160NL?

Dit is natuurlijk niet echt een review, en ik hoop dat je dat zelf ook begrijpt. Dit is meer een beklag voor een slecht werkend product. Stuur m naar RMA ofzo, en schrijf daarna een normale review