Belinea 1970 S1 Zwart Review

CremersDH 14 oktober 2006, laatste update op 14 oktober 2006, 379 views

Belinea 1970 S1 Zwart

Pluspunten

• in hoogte verstelbaar
  • op zich mooie kleurweergave
  • snel, dus bruikbaar voor games

Minpunten

• compleet onbruikbare pivot functie door slechte inkijkhoek (zeker geen 160 graden!) waardoor de kleuren verdwijnen
  • dode pixel
  • speakers zeer slecht van kwaliteit

De eerste verbazing was toen ik de doos open deed en de vreselijk goedkope vga kabel zag die hier bij geleverd was. Ik kon eerst beginnen met de pinnetje is de connector recht te gaan duwen van deze erg dunne kabel voordat ik uberhaupt de kabel kon aansluiten. Een DVI kabel wordt niet eens meegeleverd.

Ik had deze monitor mede uitgezocht voor zijn goede recensies voor kleurweergave, snelheid maar zeker ook de Pivot functie (90 graden draaien van het scherm) en het feit dat hij in hoogte verstelbaar is.

Bij het eerste gebruik was ik erg enthousiast want de kleuren leken erg mooi, maar echt scherp wilde het scherm niet worden. Pas nadat ik de DVI aansluiting gebruikte werd het scherm pas echt scherp. Helaas zat er wel een dode pixel in het scherm

De speakers kan je maar beter niet aansluiten. Uit een laptop komt nog beter geluid dan deze speakers.

Maar toen kwam de GROTE teleurstelling. Toen ik het scherm kantelde (90 graden draaide naar de potretstand) kon ik niet meer fatsoenlijk op het scherm kijken. Als ik maar iets schuin in keek van links was het scherm niet meer fatsoenlijk te bekijken. De kleuren verdwenen en werden zwart. Zelfs bij recht in het scherm kijken lijkt het beeld niet stabiel. Van rechts echter geen probleem. En dit terwijl de inkijkhoek 160 graden moet zijn.

Terug bij de leverancier een ander scherm (zelfde type) geprobeerd maar deze had precies hetzelfde probleem. Ook deze was in de portraitstand onbruikbaar. Iets wat de leverancier ook ernstig verbaasde. Het lag dus niet aan dit individuele scherm, maar het ligt aan dit type scherm. Deze had trouwens ook een dode pixel.

Bij mij is deze monitor dan ook retour gegaan omdat de pivot functie compleet onbruikbaar is.

Heb jij ook een Belinea 1970 S1 Zwart?