Specificaties 22" @ 1920x1080 (lcd, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster P2270HD Zwart Review

Flexicon 4 januari 2011, laatste update op 17 november 2015, 1.712 views

Samsung Syncmaster P2270HD Zwart

Pluspunten

• Veel aansluitingen
  • Ziet er goed uit

Minpunten

• Maar 1x HDMI
  • Geen CI+

(Dit is mijn eerste review, heb hem geschreven aan de hand van de review van de LG Flatron M227WD door iDaniel.)

Na een jaar gewerkt te hebben met een laptop scherm.(laptop op een houder gezet) toch maar de overstap gemaakt naar een 22” inch scherm. De reden was omdat dit fijner zou werken met bijvoorbeeld tekstverwerken en 3D tekeningen, daarbij had ik nog geen televisie op mijn kamer en wilde ik graag af en toe met de PS3 kunnen gamen op mijn kamer. Na lang zoeken en verschillende reviews hebben gelezen, gekozen voor de Samsung P2270HD.

Inhoud doos.
In de doos zit het volgende:
- De televisie zelf
- Voedingskabel (gewoon een standaard kabel)
- Audiokabel (minijack naar minijack)
- Vga kabel
- 2 AAA batterijen[list]
- Afstandsbediening
- Voetje (bestaat uit 2 delen)
- Handleidingen en garantieboekjes.

De inhoud is dus vrij compleet, al zullen sommige de DVI kabel missen (mijn laptop heeft alleen vga en hdmi).

Uitpakken
Zoals gebruikelijk zat de televisie ingepakt in van die standaard piepschuimblokken. Na het verwijderen van de piepschuimblokken zat er nog een soort folie overheen. Na het uitpakken kon de voet er aan gemaakt worden, dit staat duidelijk in de handleiding beschreven en is makkelijk uit te voeren zonder extra gereedschap. In plaats van het monteren van de voet had er ook gekozen kunnen worden voor het monteren voor een beugel voor aan de muur (schroefjes en beugel niet meegeleverd). Achter zitten vier gaten met een afstand van 75mm. Een mogelijk nadeel hiervan is de meegeleverde voedingskabel recht naar achteren steekt.
Uitsteken kabels

Het aansluiten van de kabels was verder een fluitje van een cent. Alleen de geluidskabel is een beetje aan de korte kant. Na het aansluiten van de kabels kon de televisie worden aangezet, hier volgt een simpel stappenplan en alle zenders worden automatisch ingesteld.

Specificaties:
Schermgrootte:21,5”
Resolutie: 1920 x 1080 (Full HD)
Reactietijd: 5ms
Kijkhoek: 170˚ horizontaal en 160˚ verticaal.
Power Consumption: 51W
Standby: >2 W

Aansluitmogelijkheden
De televisie heeft een hoop aansluitmogelijkheden.
- D-sub
- Dvi-d
- HDMI
- Component
- Scart
- Optical out
- Audio in
- Headphone uit
- CI slot (let op geen CI+)

Helaas zitten alle aansluitingen er maar een keer op. Zo zou het fijner zijn geweest als er meerdere HDMI poorten aanwezig waren. Verder ontbreekt er een Optical in, maar de vraag is in hoeverre je dit nodig hebt bij een “slaapkamer tv”. Verder is het jammer dat er geen CI+ slot aanwezig is, al blijft de televisie nu wel vrij goedkoop.

Aansluitingen achterkant

Vormgeving, Bouwkwaliteit en afwerking
De vormgeving is zeer goed te noemen (al blijft dit een mening). De rand lijkt savonds zwart maar als het licht er op een bepaalde manier op valt zie je een mooie rode/paarse gloed. Verder steekt er nog een randje uit met een doorzichtig plastic, dit zorgt voor een mooie vertoning. Het nadeel is wanneer je twee schermen naast elkaar wil plaatsen dat de rand vrij breed is. Verder zitten er nog knoppen verstopt naast de aanknop, dit zijn touchknoppen. Hiermee kun je switchen tussen de invoer, in het menu komen, harder en zachter, en natuurlijk zender veranderen. De bouwkwaliteit is goed te noemen, al is de poot de een beetje instabiel. Dit merk als je tegen de tafel aanstoot dat het scherm nog even blijft na wiebelen.

Touchknoppen voorkant

Compataible
Dit is zeer goed te noemen, alle apparaten werkte meteen. Ik heb er een PS3 via HDMI en een Laptop via VGA op aangesloten.

Beeld/Geluid.
Het beeld is zeer goed, het is mooi helder beeld. (al ben ik geen expert op beeld en geluid). Het beeld van de televisie is zeer goed, alleen moet je wel wat spelen met de instellingen, als je de televisie aan zet zie je dat iedereen een oranje hoofd heeft. Het geluid is matig, bij computergebruik is het voldoende en voor televisie gaat het wel alleen als je een grote kamer hebt kan ik me voorstellen dat het geluid vrij snel slecht klinkt.

Voor 230 euro,krijg je echt waar voor je geld. En is ook een van de goedkopere full HD televisies met deze schermgrootte.

Een goede televisie voor niet al te veel geld. Er zitten veel aansluitingen op alleen alles zit er maar een keer op, verder ziet de tv er gelikt uit alleen is het geluid niet echt super en ontbreekt er een CI+ slot. Zoek je nog een televisie/beeldscherm en ben je niet van plan twee schermen langs elkaar te gebruiken? Dan is dit zeker een aanrader!

• Dell Studio 15
  • Playstation 3
  • Windows 7

Heb jij ook een Samsung Syncmaster P2270HD Zwart?

Die van mij heeft een CI+ aan de linkerkant. Er zit een klep met "OPENING" die de CI+ poort dekt.

Laat even horen, of je dit ook kan vinden bij jou. :)
Ja heb deze opening ook aan de zijkant. Echter is dit volgens mij CI en niet CI+. Kreeg toen ook de CI+ kaart die ik nog had liggen niet aan de praat met deze tv...
Leuke review, maar wat foto's zouden nice zijn!

Oh en even een tip, je kunt een hdmi splitter aansluiten, zodat je 3 hdmi poorten hebt ipv 1. Ik heb zelf ook deze TV/monitor, en gebruik DEZE auto splitter, werkt perfect!
Ja klopt ook even aan zitten denken, maar vga is goed genoeg. en dan hdmi voor ps3 :P.
Oké ja dat kan inderdaad ook! Goed dat je foto's toegevoegd hebt. ziet er een stuk aantrekkelijker uit, hopelijk krijg je zo wat meer sterren voor je review (van mij in ieder geval wel)!
Ik heb dit scherm nu ook een half jaar en ben er ook zeer tevreden over!
Met veel licht in je kamer kun je toch nog heel fatsoenlijk zien waar je mee bezig bent!
Geluid is niet goed, maar wat verwacht je voor 200-230 euro?
gewoon een speakerset van 30 euro en je hebt goed geluid :)

Voor deze prijs met deze mogelijkheden heb ik tot nu toe nog geen betere kunnen vinden, ook al heb ik ze niet allemaal gecheckt ;)