Acer Aspire 5672WLMi Review

laurensl 9 oktober 2006, 750 views

Acer Aspire 5672WLMi

Pluspunten

• Duidelijk scherm met mooie kleuren
  • Goed bereik draadloos internet
  • Webcam
  • Value for bucks

Minpunten

• Slechte layout pijltjestoetsen
  • Gedeelte rond touchpad word erg warm
  • Spiegeling beeldscherm
  • Geen bluetooth
  • Grote voedingsadapter
  • Niet extern in of uit te schakelen

Deze laptop gebruik ik nu als een desktopvervanger. Vrijwel altijd heb ik ook muis - toetsenbord - monitor aangekoppeld. Toch moet ik hem af en toe voor mijn studie meenemen, en dan is hij aardig zwaar. Vooral de grote voedingsadapter die erbij zit is groot zwaar en log in je tas, maar als je er maar enkele uren mee hoeft te werken voldoet de accu prima.

Met de bijgeleverde power management software is alles zo af te stellen dat de functies die je niet gebruikt (bijvoorbeeld WLAN / Lan / Firewire / etc) ook daadwerkelijk geen stroom meer gebruiken. Helaas kun je de laptop niet extern (bijvoorbeeld via extern toetsenbord) inschakelen. Iedere keer dat ik de laptop in wil schakelen moet ik dus het scherm open klappen en op de gewone aan-knop drukken (mijn laptop staat hier op een wat onhandige plaats om dit steeds te doen).

Wanneer ik er op werk zonder los toetsenbord en muis valt het me op dat het gedeelte rond het touchpad erg warm kan worden. Ook is de indeling rond de pijltjestoetsen wat raar; naast de "up" knop zitten namelijk een dollar en een euro teken. (zeker bij het spelen van games kun je daar per ongeluk nog op drukken).

Het scherm van de laptop is erg mooi. Het heeft heel erg heldere kleuren. Helaas vind ik zelf de spiegeling die vooral opvalt als je in een lichte kamer bent wat irritant. Ook had van mij de resolutie van het scherm een stuk hoger gekunt, nu kan je maximaal 1280x800 instellen terwijl het een scherm is waar 1440x900 zeker niet had misstaan.

Een andere leuke feature is de ingebouwde webcam. Deze 1,3MP camera geeft een duidelijk en helder beeld. De ingebouwde microfoon is daarintegen weer niet zo goed. Het geluid dat het opvangt is te zacht om een fatsoenlijk videogesprek te kunnen hebben.

Toch is deze laptop naast de kleine dingen die hierboven beschreven staan (en het missen van bluetooth) een heel erg goede aanschaf geweest. Alles gaat lekker snel dankzij de dualcore processor. Er is goed op te gamen dankzij de grafische kaart (misschien niet de nieuwste spellen op het hoogste detail; maar daar gebruik ik de laptop ook niet hoofdzakelijk voor), er zit flink wat geheugen in, en ook een vrij grote hardeschijf (volgens mij zit in de nieuwste modellen van de 5672WLMi zelfs een 120Gb, mijne heeft 80Gb). Dit alles met een goede prijs voor wat je ervoor krijgt.

Heb jij ook een Acer Aspire 5672WLMi?