HP iPAQ rx3715 Review

JaP.NeT 20 april 2005, laatste update op 28 april 2005, 189 views

HP iPAQ rx3715

Pluspunten

• Design en afwerking
  • Batterijduur !!!
  • WiFi
  • Bluetooth
  • Camera
  • Multimediafuncties

Minpunten

• Wil bij veel bewerkingen nog wel eens vastlopen.
  • Geen Thumb-keyboard verkrijgbaar.
  • Te snel in prijs gedaald sinds oktober 2004.

Veelzijdigheid Score: 4
Een zeer positief punt is de algemene afwerking van dit apparaatje, een mooi design en ligt goed in de hand. De knoppen op het apparaat zijn goed en voldoende op de multimedia afgestemd, jammer is alleen dat deze niet buiten bijvoorbeeld WMP10 werken zodat je in je today-screen een nummer kan bedienen. Met software als PocketMusic werkt dit echter pefect en mede dankzij de zeer goede accuduur (soms wel 8 uur) gebruik ik de rx3715 dan ook als mp3-speler. Qua software is het apparaat zeer compleet, HP noemt het terecht een multimedia companion, muziek en video kan dit beestje moeiteloos aan. De wifi-ontvangst en bluetooth functionaliteit is goed, evenals infra-rood. De camera is bij voldoende lichtopbrengst een goede functionaliteit, en leuk om snel wat foto's te maken, de kwaliteit kun je in de bijgevoegde foto's zien.

Kortom ik ben zeer tevreden over dit apparaatje, het grootste gemis vind ik echter een thumb-keyboard. Deze worden niet gemaakt voor dit model, terwijl ze wel voor de lagere rz1710 en hogere hx4700 gemaakt worden. Verder is het jammer dat het apparaat zo snel in prijs is gedaadt. Bij aanschaf heeft het me ¤529 gekost terwijl hij nu voor ongeveer ¤400 te krijgen is.

Heb jij ook een HP iPAQ rx3715?