Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G5 Laser Mouse Review

Cruz 5 oktober 2006, laatste update op 9 maart 2009, 757 views

Logitech G5 Laser Mouse

Pluspunten

• Goede muis, nauwkeurig, stevig, flexibel (zoals gewicht kunnen bepalen wat niet echt veel effect heeft maar misschien voor anderen wel ).

Minpunten

• Eigenlijk de gehele mousewheel.

Eerst had ik een Logitech MX 510, hele goede muis maar hoorde dat de G5 NOG beter was. Dus eentje aangeschaft, en in principe is het ook best wel een goede muis.... maar achteraf vind ik de MX 510 toch de betere.

Ik gebruik de muis 99.9% voor gaming (UT2004), en het allerbelangrijkste voor mij zijn de muisknoppen; achter elke knop zit een wapen. De MX510 heeft 8 knoppen, de standaard 3 (l/r/scrollwheel), twee bij de duim, 1 boven scrollwheel en 2 onder scrollwheel.
De G5 heeft als verschil dat er maar 1 bij de duim zit, geen knop boven scrollwheel, maarrrrr wel een tilting scrollwheel; er zijn dus 2 extra 'knoppen' door het wieltje naar links en rechts te bewegen.

Alleen werkt dit in de praktijk toch niet zo lekker :< Soms wil je naar links maar scroll je naar beneden, etc. Wat me ook erg tegenviel is de kracht die je op het scrollwheel uit moet oefenen om hem in te drukken (mousebutton 3). In de praktijk gebruik ik dit niet eens meer! Daarnaast gebeurt het vaak dat ik naar beneden scroll om een wapen te selecteren, maar dan scrollt ie op het einde net weer even omhoog, en wordt er dus een ander wapen geselecteerd.

De mouse sensitivity buttons gebruik ik niet, maar ik kan me voorstellen dat ze voor sommige spellen wel interessant zijn.

Wat wel een pluspunt is t.o.v. mx510 is de texture; bij de G5 geen opbouw van smurrie op de plaatsen waar je vingertoppen rusten.

Heb jij ook een Logitech G5 Laser Mouse?

Nette survey, hoewel ik het gemis van de 2e duimknop (forward) mis, iets wat ik graag terug zie komen in een volgende versie.

Wheel heb ik dan weer geen opmerkingen over, behalve de noodzaak die setpoint software te draaien om links/rechts duwen te gebruiken (een gamersmuis die een extra taakbalk icoon verseist...)

En ik ben zo iemand die de gewichtjes wel prettig vind :9
Ik bezit deze muis ook en ik ben het met je eens dat de wheel het slechtste deel van de muis is, met ´t indrukken heb ik geen problemen, maar het geluid dat ie maakt als ik scroll klingt niet echt lekker. Verder een super muis