AGAiT E-Clean EC01 Rood Review

florizs 27 december 2010, 1.526 views

AGAiT E-Clean EC01 Rood

Pluspunten

• Goedkoop,
  • stofzuigt uitstekend
  • goed schoon te maken.

Minpunten

• geen start timer,
  • slechte afstandsbediening

Kwaliteit Score: 4
Sinds een aantal dagen de Agait EC01 in huis.
Na veel op internet kijken naar de (redelijk dure) Roomba en zijn nog duurdere broertjes an bijvoorbeeld dyson heb ik besloten om voor de goekdope prijsvechter te gaan.
De EC01 is van het onbekende Agait wat een dochter van Asus is dus dat gaf mij wat hoop.
Ik heb deze besteld bij 4launch, en na betaling 120 euro incl verzend was die reeds de volgende dag onderweg en de dag daarna bezorgd. uitstekende service dus.

De stofzuiger is redelijk solide gebouwd en voelt degelijk aan, het inpluggen van de stofzuiger was zeer simpel en na 3 uur laadtijd gaf hij aan opgeladen te zijn.

In de handleiding werd gezegd dat er een timer aanwezig was, dus ik hoopte een schedule te kunnen maken.
Iets in de trend van "elke dinsdag om 4 uur starten". Helaas was de timer enkel voor de duur van de huidige schoonmaakbeurt, die van 80 tot 10 minunten kan zijn.
Na deze schoonmaak beurt gaat de EC01 (al zuigend) opzoek naar het laadstation, mocht hij dit laadstation niet binnen 30 seconden vinden dan stopt hij.
Hier kan ik niet veel commentaar over geven gezien hij bij mijj elke keer het basisstation heeft gevonden.

De EC01 heeft in tegenstelling tot zijn duurdere roomba broertjes geen vertraging bij het detecteren van een muur met infrarood sensor. Hij zal gewoon met zijn standaard tempo tegen objecten aanbotsen en daarna draaien.

Op het eerste gezicht lijkt de standaard cyclus redelijk inefficient te werken, bij het bekijken van de schoonmaakbeurten mist hij dingen en maakt rare/onzinnige patronen en komt tijden te botsen tussen stoelen en tafeltjes.
Na een proefrondje van 10 minuten om de obstakels waar hij helemaal vast kwam te zitten te ontdekken (barkrukken etc) te verwijderen heb ik het volledige schoonmaakrooster aangezet en ben vertrokken.
Toen ik thuiskwam had de stofzuiger keurig zijn laadstation gevonden en bleken alle kleine vuiltjes verwijderd te zijn.

Een klein nadeel nog is dat om de ingebouwde afstandsbediening te gebruiken er behoorlijk secuur naar de voorkant van de stofzuiger gericht moet worden. het handmatig besturen van het apparaat met de pijltjestoetsen gaat slecht, maar dit is in mijn optiek een zinloze functie, als ik dat wil stofzuig ik zelf wel.

Kortom, een aafschafprijs van 120 euro inclusief verzend levert een redelijk goede stofzuiger op, zeker aan te bevelen voor dit geld!

Heb jij ook een AGAiT E-Clean EC01 Rood?

Ik heb te lang de kat uit de boom gekeken en 4launch en 1dayfly verkopen hem niet meer. Iemand nog een goede tip?

[Reactie gewijzigd door Juggernaut1987 op 20 augustus 2011 13:28]

@juggernaut,

ik heb er ook een in huis, afkomstig van gistron.
Gistron levert hem inmiddels niet meer.

Ik heb nog wel een leverancier weten te vinde voor je:

Let op hij is nu wel duurder..
Mooie review, ik ben enthousiast! Waar heb je hem gekocht?
<10kshop had hem maar heeft hem deze week van de site gehaald, omdat de leverancier hem niet meer aanbied.
in de membershop van 1dayfly vind je hem ;)