Specificaties 8,9" (1024x600), Win 7 St., WiFi - Bekijk alle specificaties

Archos 9 PC Tablet 60GB Zwart Review

vanDee898 25 december 2010, laatste update op 25 december 2010, 1.044 views

Archos 9 PC Tablet 60GB Zwart

Pluspunten

• Accu duur
  • Goed voor 'office' werkaamheden

Minpunten

• Win7 Starter Edition
  • Alleen goed voor 'office' werkaamheden

De kwaliteit van het apparaat zelf is behoorlijk goed. Ik heb hem nu ongeveer een jaar. En na een jaar gebruik werkt alles nog perfect. Wat voor mij nogal wat wil zeggen! Ik vind zelf namelijk dat apparaten GEBRUIKT moeten worden.

Het enige wat ik op de bouw kwaliteit kan aanmerken is de batterij, deze zit namelijk net iets te los. Iets te veel schudden of schokken (als je hem naar je toetrekken terwijl hij op het bureau ligt ~[op rubbers!]) en de stroom valt weg! Ik heb dit zelf opgelost met twee stukjes visitekaart :)

Maar verder, zeker na een -misschien wat dure- update naar Win7 Home Premium en Office 2007 (OneNote!) is het een geweldig OFFICE apparaat. Vooral omdat Win7 en Office zo geweldig goed met een tablet overweg kunnen.

Voor 'huiskamer surfen' of casual gamen is het echter totaal niet geschikt (te lage resolutie en te zwakke GPU). Voor thuis gebruik en entertainment moet je op zoek naar iets anders.

Youtube / Flash trekt hij net op 360p. Simpele flash games lukt ook nog,maar meer echt niet. En een film afspelen op 480p lukt wel via VLC. Maar ook maar net, het tonen van de controls in fullscreen laat de boelnamelijk aardig haperen. Maar je moet ook niet te veel verwachten van de Z510 Atom.

Zelf haal ik gemiddeld 4 a 5 uur op een enkele lading voor ik de lader moet aansluiten. Dit is op een werk dag waar ik hem vooral gebruik voor e-mail (via WIFI), notities en referenties (voornamelijk surfen)l

In het kort: voor kantoor (met Office 2007!) een 8+, voor thuis een 4-

Kleine update:
Rechts zit een optisch muis ding, hoewel deze erg goed werkt, zit hij vaak in weg voor rechts handige schrijvers. Dit is eenvoudig op te lossen met een stukje (zwarte) tape.

Ik heb overigens nog geen enkel probleem met de USB poort gehad zoals omschreven door hummer.

Heb jij ook een Archos 9 PC Tablet 60GB Zwart?