Highpoint RocketRAID 2640x4 Review

Ventieldopje 24 december 2010, laatste update op 19 januari 2011, 698 views

Highpoint RocketRAID 2640x4

Pluspunten

• Klein kaartje, past in elke kast
  • Prijs is redelijk
  • Snelheid is redelijk
  • Meerdere controllers te beheren via management software

Minpunten

• Onstabiel
  • Slechte drivers
  • Wordt veel te heet
  • Geen heatsink

Beheerbaarheid Score: 3
Drivers en ondersteuning Score: 1
Heb dit kaartje nu een aantal weken in gebruik en is waarschijnlijk nu al defect, gisteren een spontane reboot gehad. Hij is ook erg onstabiel, ik heb verschillende RAID modi geprobeert met verschillende schijven maar die vliegen er soms zo ineens uit en dan mag je hopen dat je je data nog hebt. Bovendien krijg je een ontzettend harde piep te horen als er iets fout gaat met één van de schijven (regelmatig dus) en dan heb je echt oordopjes nodig ..

Web management software doet het ook niet, die knalt er bij het installeren al uit. Normale management software is redelijk, mogelijkheid om meerdere controllers te beheren.

Meer reviews staan ook op: Newegg onder Feedback.

Conclusie is simpel, koop lekker een ander kaartje :)

Getest met 2x Seagate Constellation ES (Enterprise) 500GB, en 2x WD Green 1TB. In alle mogelijke combinaties ;)

Heb jij ook een Highpoint RocketRAID 2640x4?

Jaaah, super review :'( . Als je er problemen mee hebt, meld je 'm toch RMA?
Zo kan ik wel blijven RMA'en, heb echt wel even onderzoek gedaan of er meer mensen zijn met dit probleem. Het aantal mensen met problemen met deze kaart was enorm dus heb ik geen poging gedaan RMA te doen, nu mooi m'n geld terug ;)
Wel handig als je ook even vermeld icm welke schijven je getest hebt.
NCQ uitzetten op de kaart.
:+ 130 euro voor een SAS/SATA kaartje zonder NCQ _/-\o_ Was volgensmij ook niet in te stellen.
- Piepje op de kaart uit te zetten in de software (teminste, wel bij mijn oude 2320 :))
- Al een andere versie van web software gebruikt? Tevens ook hier geen problemen mee gehad, maar de software variant doet ook prima zijn werk ;)

De vraag is echter, welke schijven gebruik je? Kan nogal een verschil maken. Samsungs F1 niet zo fijne ervaringen mee gehad, tevens had de F4 versie ook zo zijn problemen. En zijn er wel meer schijfen die in Raid gewoon niet hun werk doen ;)
2x Seagate Constellation ES 500gb SATA 2 en 2x WD Green 1TB ;)

Piepje lost m'n probleem niet op 8)7 De software variant deed het prima ja, maar de web variant was op geen mogelijkheid aan het draaien te krijgen.

Bedankt mensen dat je mijn review zo omlaag mikt, maar ik ben _echt_ niet de enige die dit heeft, zoek voor de grap maar eens op google naar de reviews over dit kaartje ;)
tja dat kan wel zijn, maar dan nog is dit niet echt een review. paar puntjes waarop je kan verbeteren:

- foto's
- unboxing, dus wat zit erbij?
- installatie
- software
- bediening (wordt wel genoemd maar niet uitgebreid genoeg)

en er zullen vast nog wel wat puntjes zijn waar anderen graag wat over willen weten