Highpoint RocketRAID 2640x4 Review
Heb dit kaartje nu een aantal weken in gebruik en is waarschijnlijk nu al defect, gisteren een spontane reboot gehad. Hij is ook erg onstabiel, ik heb verschillende RAID modi geprobeert met verschillende schijven maar die vliegen er soms zo ineens uit en dan mag je hopen dat je je data nog hebt. Bovendien krijg je een ontzettend harde piep te horen als er iets fout gaat met één van de schijven (regelmatig dus) en dan heb je echt oordopjes nodig .. Web management software doet het ook niet, die knalt er bij het installeren al uit. Normale management software is redelijk, mogelijkheid om meerdere controllers te beheren. Meer reviews staan ook op:...
Pluspunten
Klein kaartje, past in elke kast Prijs is redelijk Snelheid is redelijk Meerdere controllers te beheren via management software
Minpunten
Onstabiel Slechte drivers Wordt veel te heet Geen heatsink
Eindoordeel
Heb dit kaartje nu een aantal weken in gebruik en is waarschijnlijk nu al defect, gisteren een spontane reboot gehad. Hij is ook erg onstabiel, ik heb verschillende RAID modi geprobeert met verschillende schijven maar die vliegen er soms zo ineens uit en dan mag je hopen dat je je data nog hebt. Bovendien krijg je een ontzettend harde piep te horen als er iets fout gaat met één van de schijven (regelmatig dus) en dan heb je echt oordopjes nodig ..
Web management software doet het ook niet, die knalt er bij het installeren al uit. Normale management software is redelijk, mogelijkheid om meerdere controllers te beheren.
Meer reviews staan ook op: Newegg onder Feedback.
Conclusie is simpel, koop lekker een ander kaartje
Getest met 2x Seagate Constellation ES (Enterprise) 500GB, en 2x WD Green 1TB. In alle mogelijke combinaties
Web management software doet het ook niet, die knalt er bij het installeren al uit. Normale management software is redelijk, mogelijkheid om meerdere controllers te beheren.
Meer reviews staan ook op: Newegg onder Feedback.
Conclusie is simpel, koop lekker een ander kaartje
Getest met 2x Seagate Constellation ES (Enterprise) 500GB, en 2x WD Green 1TB. In alle mogelijke combinaties
Beoordeel deze review:
Heb jij ook een Highpoint RocketRAID 2640x4?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (8)
Jaaah, super review
. Als je er problemen mee hebt, meld je 'm toch RMA?
Zo kan ik wel blijven RMA'en, heb echt wel even onderzoek gedaan of er meer mensen zijn met dit probleem. Het aantal mensen met problemen met deze kaart was enorm dus heb ik geen poging gedaan RMA te doen, nu mooi m'n geld terug
Wel handig als je ook even vermeld icm welke schijven je getest hebt.
NCQ uitzetten op de kaart.
- Piepje op de kaart uit te zetten in de software (teminste, wel bij mijn oude 2320
)
- Al een andere versie van web software gebruikt? Tevens ook hier geen problemen mee gehad, maar de software variant doet ook prima zijn werk
De vraag is echter, welke schijven gebruik je? Kan nogal een verschil maken. Samsungs F1 niet zo fijne ervaringen mee gehad, tevens had de F4 versie ook zo zijn problemen. En zijn er wel meer schijfen die in Raid gewoon niet hun werk doen
- Al een andere versie van web software gebruikt? Tevens ook hier geen problemen mee gehad, maar de software variant doet ook prima zijn werk
De vraag is echter, welke schijven gebruik je? Kan nogal een verschil maken. Samsungs F1 niet zo fijne ervaringen mee gehad, tevens had de F4 versie ook zo zijn problemen. En zijn er wel meer schijfen die in Raid gewoon niet hun werk doen
2x Seagate Constellation ES 500gb SATA 2 en 2x WD Green 1TB 
Piepje lost m'n probleem niet op
De software variant deed het prima ja, maar de web variant was op geen mogelijkheid aan het draaien te krijgen.
Bedankt mensen dat je mijn review zo omlaag mikt, maar ik ben _echt_ niet de enige die dit heeft, zoek voor de grap maar eens op google naar de reviews over dit kaartje
Piepje lost m'n probleem niet op
Bedankt mensen dat je mijn review zo omlaag mikt, maar ik ben _echt_ niet de enige die dit heeft, zoek voor de grap maar eens op google naar de reviews over dit kaartje
tja dat kan wel zijn, maar dan nog is dit niet echt een review. paar puntjes waarop je kan verbeteren:Bedankt mensen dat je mijn review zo omlaag mikt, maar ik ben _echt_ niet de enige die dit heeft, zoek voor de grap maar eens op google naar de reviews over dit kaartje
- foto's
- unboxing, dus wat zit erbij?
- installatie
- software
- bediening (wordt wel genoemd maar niet uitgebreid genoeg)
en er zullen vast nog wel wat puntjes zijn waar anderen graag wat over willen weten
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/162143/crop5b6d888e9cc79_cropped.jpeg?f=community)