WD Passport 120GB 120GB Review

milker 27 september 2006, 1.002 views

WD Passport 120GB 120GB

Pluspunten

• laag gewicht
  • éém enkele kabel: de USB 2.0 kabel
  • vrij goede prijs/kwaliteit verhouding
  • bijgeleverde backup/encryptie software

Minpunten

• blijft altijd draaien (geen spindown) waardoor toch wat trilling via het tafelblad

Wegens acute behoefte aan mobiele opslag bij de MediaMarkt voor de WD Passport 120GB gekozen, voornamelijk vanwege de compactheid van het device, het lage gewicht, het feit dat er geen aparte voeding nodig is (het krijgt z'n stroom via de USB poort) en het merkje WD dat er opstaat, wat voor mij een stukje zekerheid biedt.
Omdat dit mijn eerste portable harddisk is kan ik het niet echt vergelijken met andere devices, anders dan ik in het schap heb zien staan. Ik waardeer de eenvoudige uitvoering (geen onnodige tierelantijntjes/knoppen, etc)
Wat een klein nadeel is, is dat waneer je de rubberen afsluitklep open doet en de USB kabel in het device prikt de boel niet helemaal vlak meer ligt en er wat het afsluitklepje klem zit tussen ondergrond en USB kabel, waardoor er dus druk op de USB kabel ontstaat.

Heb jij ook een WD Passport 120GB 120GB?