Archos 7 home tablet 8GB Zwart Review

joopykoopy 17 december 2010, laatste update op 17 december 2010, 5.979 views

Archos 7 home tablet 8GB Zwart

Pluspunten

• Gewicht, Scherm, Accuduur

Minpunten

• RAM, CPU, Android 1.5

Hallo,

Ik heb een korte tijd geleden een Archos 7 Tablet-PC gekocht. Deze wil ik graag reviewen op mijn site. dit wordt mijn eerste review voor een apparaat, dus er zullen fouten in kunnen staan. Dit is mijn eerste Tablet-PC en ik heb dus nog maar weinig ervaring hiermee.

Het scherm
Het scherm is het hoofdobject van de Archos 7 Home Tablet. Deze is goed helder, en kun je goed films op kijken of internetten. Hij is ook niet groot (18 cm). Dit is een formaat dat hij mooi in een grote binnenzak van een jas kan, of makkelijk tussen de boeken in je tas.

De speakers
Over de speakers heb ik niks verkeerds te melden. Deze geven genoeg geluid om een grote huiskamer te vullen, dus goed geschikt voor skype gesprekken.

Internet
Het is een goed dingetje om te gebruiken voor wat internet werkzaamheden of MSN. Lekker op de bank, terwijl de TV aan staat, en je vriendin geen grote laptop in beeld wil zien (A)

Video
Deze tablet is geschikt om video's te kijken tot de HD ready resolutie, daarboven wordt het hem te zwaar. Dit is echter ook niet nodig, want het scherm behaalt de HD ready resolutie niet, dus zal het beeld er weinig beter op worden. Dus voor het onderweg kijken naar een video is hij zeer geschikt.

Mijn mening
Voor het bedrag dat deze versie kost (pak en beet 200 euro), is het zeker een mooi apparaatje. Om nu te zeggen van koop hem direct, dat is weer een ander verhaal. Als je er een goed nut voor ziet, dan is het geen miskoop, maar als je eigenlijk niet weet of je hem wel gaat gebruiken, zou ik zeggen van laat hem nog maar even liggen.

Ik hoop jullie voldoende inzicht gegeven te hebben over dit apparaatje, en ik hoor graag een reactie over de review, als er dingen zijn, die ik beter zou kunnen doen, of toevoegingen hebt voor dit artikel, hoor ik dat ook graag.

Nu de techtalk nog even.

Wat zit er in?

CPU: Rockchip RK2808 op 600MHz met een DSP core van 550 MHz
RAM: 128MB onboard ram
ROM: 128MB ROM (is weinig, maar door custom firmwares te verhogen naar 200+ MB voor Apps)
Flashgeheugen: 8GB
Schermresolutie: 800*480
Schermdiagonaal: 7"
Android 1.5 (Standaard, maar voor de tweakers, je kunt er ook een 2.1 rom op zetten, deze is alleen nog niet volledig af)

Heb jij ook een Archos 7 home tablet 8GB Zwart?

heb zitten twijfelen tussen deze of de Nationite Rocktab, maar de prijs gaf voor mij de doorslag, deze kost rond de 200, terwijl de Rocktab mij slechts 93 euro gekost heeft met dezelfde specs...
hmm, die heeft zelfs een rotatie gevalletje :'( maarjah, die had ik niet gezien toen, en voor dat geld, echt een supper koop dan! :P