HTC Wildfire Bruin Review

Precision 17 december 2010, laatste update op 18 december 2010, 240 views

HTC Wildfire Bruin

Pluspunten

• Goed instapmodel
  • doet wat hij moet doen
  • Veel mogelijkheden voor weinig geld

Minpunten

• Accuduur
  • Zwakke processor

Waarom een nieuwe gsm?
Mijn vorige gsm was een simpele nokia 2630. Dus echt ervaring met een smartphone had ik nog niet. Toen mijn nokia rare kuren begon te tonen, zoals het aangeven dat er een sms binnen kwam en wanneer je ging kijken naar de betreffende sms was de volledige inbox leeg. Wat na een paar keer proberen wel opgelost raakte, maar echt handig werkte dat niet. Dus het werd tijd voor mijn eerste smartphone.

Waar gekocht?
Ik heb hem in de mediamarkt gekocht :+ maar ik mocht er eerst mee spelen. Ze hadden hadden hem op voorraad maar hij lag nog niet in de winkel, hebben ze (in de mediamarkt!) speciaal voor mij een exemplaar open gemaakt. Ik heb er dan een beetje mee gespeeld en de dame bedankt en nog wat rondgelopen in de mediamarkt. Na een 5-tal minuutjes beslist om hem dan toch te kopen. Kreeg ik een nieuwe mee natuurlijk, die andere was al open geweest.

Eerste indruk
Omdat ik in BelgiŽ woon heb ik er maar meteen mobile vikings bijgenomen. Wat ben je uiteindelijk met een smartphone zonder internet? Mijn eerste indruk was zeer positief, een degelijk toestel, het deed meer dan ik verwacht had. Maar na een tijdje kom je er achter dat je een zwakke batterij hebt. Hier heb je dan Open Advanced Task Killer voor, die app laat je toe om applicaties te killen. Het toestel reageert na een schoonmaakbeurtje beduidend sneller. Het toestel heeft ook Android 2.1 aan boord, het spijtige is dat er geen tettering aanwezig is. Maar dit is wel aanwezig in de latere versies van Android.

Games
Qua games is het een tegenvaller, of hij kan het niet aan (te zwakke processor) of de resolutie is niet goed. Hij loopt vast wanneer ik Angry Birds open, met een beetje handigheid en ervaring kan je het toch nog oplossen. Het was erger wanneer ik een game van super mario probeerde te openen, dit resulteerde in het moeten verwijderen van de batterij. Het scherm bleef zwart en hij reageerde nergens meer op, alle knoppen eens in alle mogelijke combinaties ingedrukt. Als je een sms verstuurde of belde ging de telefoon ook niet meer over.

Contactpersonen
Er zit een klein foutje in Android zo had ik een contactpersoon van wie ik een foutief nummer had staan op mijn sim kaart. Jaren terug tijdens het toevoegen van die contactpersoon had ik ooit een fout nr opgegeven. Ik had dit nummer verwijdert en opnieuw ingevoerd, op een andere willekeurige gsm was het niet meer zichtbaar. Maar in Android was het nummer wel zichtbaar en omdat ik bij elke contactpersoon naam + familienaam gebruik werd het nummer bij die contactpersoon opgeslagen. Hij koos standaard het foutieve nummer, nuja op zich zo geen probleem je zet het ander actief. Maar ik ben er tot op vandaag nog niet in geslaagd om een optie te vinden om het nummer te verwijderen. Wat ook irritant is, is wanneer ik tijdens het maken van een sms een contactpersoon toevoeg (In Android kan je gewoon de naam typen) hij standaard het foute nummer neemt, terwijl het andere nummer standaard staat ingesteld.

Bouwkwaliteit
Over de bouwkwaliteit ben ik zeer te spreken. Ik vind het een toptoestel, ik heb hem echter nog niet laten vallen, dus hoe dat hem zal afgaan weet ik nog niet. Maar hij heeft al verschillende keren samen met mijn sleutels en kleingeld samen gezeten in een broekzak en daar is nog geen enkel spoor van terug te vinden.

Camera
Het toestel heeft een 5MP camera aan boord. Het gaat goed om een paar foto's uit de losse pols te maken. Maar als je bijvoorbeeld in de les zit en je wilt een foto van het bord maken dan is het vergeefse moeite. Ook een foto van een A4'ke is not done.

Opnemen
Ook het opnemen van een gesprek (GEEN telefoongesprek) met de microfoon gaat niet goed. Ik gebruik de standaard opname functie die aanwezig is, waarmee je dus via de microfoon geluid uit je omgeving kunt opnemen. Behalve heel veel ruis en een zachte onverstaanbare opname heb je niet veel. Voor interviews oid is het dus niet te gebruiken tenzij je het toestel als een micro tegen de mond van de persoon houdt.

Heb jij ook een HTC Wildfire Bruin?