Samsung Syncmaster 920N Zilver Review

OfNoAvail 25 september 2006, 626 views

Samsung Syncmaster 920N Zilver

Pluspunten

• Simpel, geen poespas.
  • Strak design met keurige afwerking en dunne omlijsting.
  • Lage prijs.

Minpunten

• Simpel, weinig tot geen features
  • Contrast standaard te hoog ingesteld

De 920n is de budget versie van de door Samsung aangeboden 19" schermen.

Het eerste scherm dat ik vanuit de winkel meekreeg had een dode sub-pixel, het scherm werd zonder problemen omgeruild.
We gaan nu dus verder met het 2e scherm :)

Het scherm is simpel (minimalistisch) maar zeker doeltreffend.

Onderdelen uit de doos:
- 1x handleiding en warrenty zooi
- 1x analoge vga kabel
- 1x cdrom met standaard Samsung software
- 1x Voet
- 1x 19" TFT

De voet moet je zelf nog onder het scherm schroeven met een soort vleugelmoertje. Dit gaat gemakkelijk en de constructie voelt degelijk aan.

Het scherm kan alleen analoog aangesloten worden.
Rechtersonder zitten een aantal knopjes subtiel verwerkt in de omlijsting. De knopjes voelen voldoende degelijk aan. Het is in het begin even zoeken naar wat welk knopje doet, maar dat heb je snel door.

Het OSD is overzichtelijk en biedt geen verrassingen...

In het begint stond het contrast erg hoog ingesteld waardoor alles er wat flets uitzag en zwart bepaald niet zwart was.
Dit was simpel iets terug te schroeven zodat naar mijn mening de kleuren er natuurlijk uitzagen en het scherm had nog steeds een goede lichtbrengst heeft (niet bijzonder sterk, maar ruim voldoende!).

Algehele beoordeling simpel, niet duur maar zeker doeltreffend en de kleuren en lichtopbrengst overtroffen mijn verwachtingen!

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 920N Zilver?